پیشتازی شهرداری ۱۵ در تحقق خدمات شهروندی حوزه بانوان

شهرداری منطقه ۱۵ در ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، در مرتبه بسیار مطلوب این ارزیابی در بخش میزان تحقق خدمات شهروندی در حوزه بانوان قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است، اگر چنین نباشد بخش زیادی از هویت اجتماعی انسانی نابود می‌شود و در پی آن تلاش‌های فردی و اجتماعی بی‌ثمر و نافرجام خواهد ماند.

به گفته او؛ در این راستا معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه علی رغم همه گیری کرونا خدمات شهروندی حوزه بانوان خود را در فضای مجازی و با رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه بانوان به اجرا درآورد.

محمدی در ادامه به تشریح برخی از این خدمات پرداخت و گفت: برگزاری دوره های آموزشی مهارت آموزی، توانمندسازی، ارائه خدمات مشاوره نظیر مهارت های زندگی، روانشناختی، فرزند پروری و پزشکی، برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی مناسبتی و دوره ایی برای دختران و بانوان به منظور غنی سازی اوقات فراقت آنان، برنامه های مهارت آموزی و توانمندسازی ویژه بانوان سرپرستان خانوار و ارائه خدمات حمایتی و پزشکی به خانواده های کم برخوردار ازجمله این اقدامات است.

شهردار منطقه به تولید اقلام پزشکی در مراکز کوثر منطقه ۱۵ به همت زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: مراکزکوثر منطقه همزمان با شیوع کرونا به منظور یاری رساندن به مدافعان سلامت به تولید اقلام پزشکی اقدام کردند.

۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 12608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =