تیمار ۳ هزار اصله درخت در منطقه ۴ تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از پایش و رسیدگی به درختان بوستان ها و سطح معابر خبر داد و گفت: رسیدگی به آفات و بیماری های فضاهای سبز شهری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، مجید رجبی با اعلام این خبر و با بیان اینکه درختان و فضاهای سبز شهری علاوه بر زیبایی منظر شهر، مانع آلودگی های زیست محیطی می شوند، افزود: در این راستا اقدامات کنترلی آفات همچون حذف مکانیکی برگ های آلوده به آفت حدود ۱۸۰ اصله درخت نارون و ۱۲۰ اصله درخت توت، آبشویی و  سم پاشی حدود ۵۰۰ اصله نارون و حدود ۲۸۷۱  اصله زیتون برعلیه آفات از جمله اقدامات این طرح است.
او با اشاره به اجرای طرح احیاء درختان رو به زوال گفت: در این طرح علاوه بر مدیریت و کنترل آبیاری گونه های گیاهی، با استفاده از یک برنامه زمانبندی حدود ۳۱۸۵ اصله از درختان رو به زوال با استفاده از اسید هیومیک، کلات آهن، اسید آمینه و NPK تغذیه و درحدود ۳۵۰ اصله از درختان با استفاده از قارچکش های درمانگر  تیمار شده اند.

معاون شهردار منطقه ۴ در پایان گفت: امید است با انجام چنین عملیات هایی فضای سبز شهری را بتوان سلامت و شاداب تر از گذشته حفظ کرد.

۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 12610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =