پایبندی دولت مردمی بر وعده‌های داده شده

شهر: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت مردمی به مردم وعده داده که بر آرمان ها، شعارها و وعده‌های  که داده است پایبند باشد و در این مدت کوتاه تلاش کرده که این وعده ها را به اثبات برساند.

به گزارش شهر، پرویز سروری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران،   یکشنبه- ۷ شهریور ۱۴۰۰- در هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: خبر خوش این است که مهدی چمران هفته آینده در شورا حضور پیدا خواهند کرد و به شایعات نادرست اعم از سکته و ... با حضور ایشان پایان  داده خواهد شد.

او ادامه داد: تصمیم کادر پزشکی این است که برای رعایت حداکثری سلامت ایشان، مدت استراحت ایشان به گونه ای باشد که از سلامت ایشان اطمینان خاطر پیدا کنند. آرزوی سلامتی برای ایشان داریم و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر از حضور ایشان بهره ببریم.

سروری افزود: فردا ۸ شهرویور سالروز شهادت، شهید رجایی و شهید باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر است. این موضوع بسیار مهم است و از این جهت مهم است که کشور و بلکه جامعه جهانی از یک بیماری مزمن رنج می برد. این بیماری مزمن استاندارد های دوگانه حاکم بر جامعه بشری است. یعنی تروریسم در منطق نظام سلطه سیاه و سفید دارد، هرکس با آن ها باشد تروریسم سفید است و هرکس برعلیه آن ها باشد تروریسم  سیاه است. حتی اگر کسانی علیه اشغال گری باشند اون اشخاص هم تروریسم می دانند.

او افزود: در بحث هسته ای می بینید که اسرائیل با داشتن بمب‌های اتمی هرگز مورد تحریم از طرف جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل و آمریکا قرار نگرفته است، و همان ها جمهوری اسلامی ایران را تحت فشارهای شدید قرار دارند که صرفا می‌خواهد نظام هسته ای صلح آمیز را در کشور جهت ارتقا و پیشرفت در عرصه های مختلف داشته باشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شما این مورد را در موضوعات مختلف می بینید و آن بیماری است که باید درمان شود. این موضوعی است که در روز شهادت، شهیدان رجایی و باهنر که روز مبارزه با تروریزم قلمداد شده است مدنظر داشته باشیم و بدانیم که باید جامعه جهانی به طرف یک جامعه عدالت محور حرکت کند.

او بیان کرد: از موضوعات دیگری که در هفته گذشته شاهد دیدار سرزده رئیس جمهور از استان خوزستان و شهر اهواز بودیم که به نطر بنده این اقدام خیلی خوبی بود. دولت مردمی که به مردم وعده داده که بر آرمان ها، شعارها و وعده‌های  که داده است پایبند باشد، در این مدت کوتاه تلاش کرده که این وعده ها را به اثبات برساند. اینکه وزرا بعد از گرفتن رای اعتماد به وزارت خانه‌ها رفتند، اینکه رئیس جمهور به خوزستان سفر می کند و مسائل خوزستان را مورد بررسی قرار می دهد خیلی خوب است.

سروری عنوان کرد: این‌ها نکات مثبتی است که ما از دولت مردمی تقاضا داریم که بر این رویه حرکت کند و امیدواریم که شورای ششم، مجلس و همه نهادهای کشور بتوانند با هم افزایی و نگاه مردمی به موضوعات در رفع مشکلات مردم موثر و مفید باشند.

او با اشاره به شکل گیری کمیسیون های تخصصی شورا افزود: نکته ‌ای که امروز  در دستور کار است مسئله مهم شکل گیری کمیسیون های تخصصی شورا است. کمیسیون های شش گانه که نقش موتور محرک را برای شورا ایفا می کنند. در واقع تولید محتوا، نظارت و تدوین مصوباتی که بتواند شهر را در جریان خدمت دهی قرار دهد در دل این کمیسیون ها شکل می گیرد. 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: روز گذشته جلسه فوق العاده ای برگزار شد و در این جلسه تلاش شد که همه بررسی ها برای کیفیت بخشی به کمیسیون ها انجام شود. 
او افزود: ترکیب بندی کمیسیون ها در جلسه دیروز شکل گرفت اما طبیعی است که امروز باید به صورت رسمی کمیسیون ها را به مصوب شورا قرار دهیم. 

سروری ادامه داد: ترکیب بندی کمیسیون ها توسط ریاست شورا  براساس مصوبات آیین نامه تنظیم شده‌ است و باید از صحن شورا هم رای بگیرد تا از امروز کار خود را شروع کنند. جزو اولین اقدامات شوراها تعیین هیات رئیسه کمیسیون ها است و با توجه به اینکه کمیسیون های فرعی‌ منتظر شکل گیری کمیسیون های تخصصی هستند طبیعتا  از کارهای اولیه کمیسیون ها این خواهد بود که نمایندگانی را که باید توسط این کمیسیون ها به صحن شورا و یا به ریاست شورا معرفی شود، تعیین کنند که کمیسیون‌های فرعی هم هر چه سریع تر شکل بگیرد. 
او در پایان گفت: امیدواریم  این اقدامات در جهت حرکت رو به جلو و پیشرفت شورا موثر باشد و شاهد تحقق وعده هایی که به مردم دادیم، باشیم.

۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 12635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =