۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 12737

شهردار تهران خبر داد

راه اندازی قرارگاه ویژه «خدمتگزاری»

اولویت اول کرونا، اولویت دوم پاکسازی چهره شهر از آلودگی ها
راه اندازی قرارگاه ویژه «خدمتگزاری»

شهر: شهردار تهران گفت: از مهمترین دغدغه های مردم و  نخستین اولویت مدیریت شهری توجه به بحث کرونا است و اولویت دوم موضوع جدیت در ارائه خدمت است و با راه اندازی یک قرارگاه ویژه خدمتگزاری چهره شهر را از آلودگی های حوزه پسماند و دیگر آلاینده ها که مانع زیست و رفاه مردم می شوند، می زداییم.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در بازدید از مرکز واکسیناسیون پارک گفتگو- جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰- در جمع خبرنگاران گفت: کرونا موضوعی فرا ملی و زمانی است که در یک مدت کوتاه قابل حل نیست و باید همه افراد جامعه به ویژه افراد دارای بیماری زمینه ای که در معرض آسیب  بیشتری قرار دارند را مورد توجه قرار دهیم.  
او با بیان اینکه سطح یک ارائه خدمت، پیشگیری و درمان است که واکسیناسیون بخشی از آن است، افزود: علاوه بر کادر درمان و وزارت بهداشت تلاشهای زیادی انجام داده و در این مدت افتخارات بزرگی خلق کردند، نیازمند پتانسیل جدیدی هستیم. علاوه بر پیشگیری و درمان، بحث فاصله اجتماعی و دقت در فعال بودن شهر در عین صیانت از شهروندان خط دوم تلاشی است که تا امروز مغفول واقع شده است. همچنین خط سوم تلاش که نیاز به اقدام جهادی و جدی دارد ارائه خدمات اجتماعی است.
زاکانی  ضمن تشکر از مدیران فعال شهرداری ادامه داد: شهرداری تا امروز زحمات و تلاش‌های زیادی انجام داده اما امروز آغاز یک‌سر فصل است که در آن باید شهرداری را به‌عنوان یک‌ رکن رکین و خدمتگزار آحاد مردم تهران ببینیم و همه ظرفیت های خود را در خدمت رفع این پاندمی جهانی که در ایران نیز آثار بدی به جا گذاشته و در حال حاضر روزانه حدود ۶۰۰ نفر از هموطنان مان را از ما می گیرد، قرار دهیم.
شهردار تهران اضافه کرد: از حدود دو هفته قبل جلساتی با اساتید دانشگاه و جمعی دیگر از متخصصان برگزار کردیم که در نتیجه آن نقشه راهی استخراج شد که ماحصل آن این است که شهرداری با یک فعالیت افزایش یافته در خدمت شهروندان  باشد و  بتواند یا برداشتن گامهای بلند در خدمت نظام سلامت کشور قرار گیرد و برای آینده مردم خبر های خوبی را خواهند شنید که البته ما نه در مقام خبر بلکه در مقام عمل در حوزه بهداشت و درمان، فاصله گذاری اجتماعی و زیست فعال و پویا و خدمات اجتماعی نهایت تلاشمان را خواهیم کرد.
او درباره واکسیناسیون کارکنان شهرداری و خانواده آنها بیان کرد: واکسیناسیون کارکنان شروع شده و بخش زیادی از آنها واکسینه شدند و در مسیر تکمیل واکسیناسیون کارکنان هستیم و گام دوم این است که تمام خانواده های پرسنل را واکسینه کنیم  چرا که اگر ما ادعای خدمت داریم این کار به وسیله پرسنل شهرداری است که رقم می خورد. وظیفه ما صیانت از این کارکنان است.
زاکانی گفت: تلاشمان این است که همه ظرفیت های شهرداری را پای کار بیاوریم و شهرداری ظرفیت های بالایی دارد، به عنوان مثال در حال حاضر از بیش از ۱۱۰ سوله بحران در مناطق مختلف تنها بخشی کمی از آنها در  خدمت همشهریان برای واکسیناسیون قرار دارد و تلاش می کنیم که از  ظرفیت ها استفاده کنیم لذا آنچه که اتفاق می افتد قابل مقایسه با شرایط فعلی نخواهد بود.  
او ادامه داد: یکی از ویژگی هایی که در همین مرکز که  تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد، دیده می شود این است که پرسنل شهرداری به ظرفیت عظیم مردمی گره خورده و این نیروهای جهادی، متولی خدمت در این عرصه هستند. این مراکز واکسیناسیون گسترش پیدا خواهد کرد و امیدواریم  بتوانیم با ایجاد هماهنگی در ظرفیت های های حاکمیتی و حکومتی و پیوستگی با ظرفیت های مردمی عرصه خدمتگزاری را توسعه دهیم.
شهردار تهران عنوان کرد: از مهمترین دغدغه های مردم و  نخستین اولویت توجه به بحث کرونا است و هر یک فوتی یک خاندانی را عزادار می‌کند و این یک ضایعه بزرگ است. اولویت دوم موضوع جدیت در ارائه خدمت است و با راه اندازی یک قرارگاه ویژه خدمتگزاری چهره شهر را از آلودگی های حوزه پسماند و دیگر آلاینده ها که مانع زیست و رفاه مردم می شوند، می زداییم.
او اضافه کرد: بخش سوم ناظر به معضلات اجتماعی است. در جامعه ای زندگی می کنیم که کودکان کار و معتادین متجاهر و سایر عناصر جنبه های غیرقابل تحمل در شهر ایجاد می کنند و یک تاثیر منفی بر روح و روان مردم خواهد گذاشت. در نهایت نیز تاکید بر بالا بردن وظایف ذاتی خودمان  برای بالا بردن ارائه خدمت دغدغه ای مهم است  تا مردم رفاه و آسایش را در شهری که به روح و کالبد شهر توجه دارد، احساس کنند.

۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 12737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =