۲۵۰ میلیارد تومان هزینه ساخت ایستگاه شهید رضایی

شهر: ایستگاه شهید رضایی واقع در نیمه جنوبی خط ۶ مترو تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید که به گفته مسئولان ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفت‌وگو با شهر، ضمن اشاره به بازدید امروز خود از ایستگاه شهید رضایی واقع در خط ۶ مترو تهران، بیان کرد: این ایستگاه در بخش جنوبی خط ۶ پایین تر از میدان خراسان قراردارد. ورودی شرقی این ایستگاه در منطقه ۱۵ تهران تا پایان شهریور افتتاح خواهد شد.

او با بیان اینکه ایستگاه شهید رضایی در مجاورت خیابان شهید رضایی و واقع در محله طیب است، افزود: مراحل پایانی عملیات نصب تجهیزات از جمله آسانسور، پله برقی، تابلوها و ... درحال انجام و تکمیل است.

امام درباره زمان بهره برداری، توضیح داد: اگر مشکل خاصی پیش نیاید ایستگاه شهید رضایی تا پیش از پایان شهریور جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ ایستگاه شهید رضایی در منطقه‌ای پر ازدحام و خیابان پرجمعیت هفده شهریور قرار دارد که درآینده می‌تواند در افزایش مسافر این ایستگاه و خط ۶ تأثیرگذار باشد.

او در ادامه بیان کرد: به علت بالا بودن سرفاصله زمانی خط ۶ که حدود ۱۵ دقیقه است و تعداد کم ایستگاه‌های تکمیل شده و قطارها، خط ۶ هنوز به بهره برداری مناسب از سمت شهروندان نرسیده و باید تکمیل‌تر شود تا جذابیت سفر بیشتری پیدا کند. اما در اوایل کار پیش بینی می‌شود که این ایستگاه روزانه بین یک‌هزار تا دو هزار مسافر داشته باشد. البته پس از تکمیل ایستگاه‌های بیشتر و اضافه شدن قطار، تعداد مسافران افزایش خواهد یافت.

امام درباره وضعیت آسانسور و پله برقی ایستگاه شهید رضایی، عنوان کرد: خطوط بساوایی برای معلولان تکمیل شده است. این ایستگاه ۴ دستگاه آسانسور دارد که درحال نصب است. پله برقی ها نیز درحال نصب هستند. نصب تمامی تجهیزات در مراحل پایانی قرار دارد که حداکثر ۱۷ روز فرصت داریم تا این ایستگاه به بهره برداری رسمی برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ هزینه ساخت ایستگاه شهید رضایی برابر با ۲۵۰ میلیارد تومان است.

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 12759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =