رزمایش بزرگ زیستی طرح شهید سلیمانی در منطقه ۱۵ کلید خورد

رزمایش حیات بخش مبارزه با کرونا طرح شهید سلیمانی در قرارگاه قدر سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، با حضور سردار فدوی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، زالی رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا تهران، شهرداران مناطق ۱۱ تا ۱۶ شهرداری تهران و خانواده های شهدای مدافع سلامت برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، این رزمایش در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تحت عنوان رسیدگی به بیماران و قطع زنجیره ی شیوع کرونا و با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) عصر دیروز در منطقه ۱۵ به اجرا درآمد.

بنابراین گزارش، سردار حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) در این مراسم ضمن تشکر از نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و در راس همه آنها کادر بهداشت و درمان که بالغ بر ۱۶ ماه در خط مقدم مقابله با کرونا تلاش می کنند و درود بر شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، شهدای گمنام و علی الخصوص شهدای مدافع سلامت و شهدای سپاه حضرت رسول الله و شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی سال گذشته با اقدامات ارزشمند و با هم افزایی و همکاری بین دستگاههای اجرایی، بهداشت و درمان، بسبجیان و سپاه پاسداران تهران بزرگ آغاز شد و طی سه هفته فعالیت، شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان، بستری ها و فوتی ها بودیم.

وی در ادامه با اشاره به محله محور شدن درمان و اقدامات انجام شده افزود: با بازنگری هایی که در طرح شهید سلیمانی انجام و جلساتی که با دکتر زالی در خصوص اتخاذ راهکارهای اجرایی برگزار شد، توجه به انجام واکسیناسیون همگانی در اولویت اول قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، زالی رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا تهران نیز در این رزمایش ضمن تشکر از سردار حسن زاده و سردار حسینی در تحقق طرح شهید سلیمانی و ابراز خرسندی از حضور در این برنامه گفت: امیدوارم با تلاشهایی که نیروی پرنشاط و باطراوت بسیجیان دارند و به برکت این طرح، اتفاق های خوبی برای شهروندان رقم بخورد.

این گزارش حاکیست، در ادامه سردار فدوی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: صحنه های امروز یادآور خاطرات دوران دفاع مقدس در پایگاه مالک اشتر است. این پایگاه ۳۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده، امروز نیز این پایگاه در قالب رزمایش حیات بخش مقابله با کرونا و نجات جان هموطنان وارد عرصه جهادی شده است و امیدوارم خداوند متعال به بهترین شکل عنایت فرماید و  این ویروس را از سر دنیا برکند و به همه شما توفیق دهد.

این گزارش حاکیست، انارکی محمدی شهردار منطقه در حاشیه این مراسم به تشریح رزمایش زیستی طرح شهید قاسم سلیمانی در جنوبشرق تهران پرداخت و گفت: طرح با هدف کمک به کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا، واکسیناسیون عمومی، حمایت از خانواده های آسیب دیده از کرونا، آگاهی بخشی، آموزش، اطلاع‌رسانی پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عموم مردم و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر در  منطقه ۱۵ از امروز در مناطق ۱۱ تا ۱۶ به اجرا در می آید.  

 او افزود: این طرح در قالب تیم های حمایتی، نظارتی، مراقبتی از بسیجیان عضو این طرح با همکاری سپاه محمد رسوالله (ص) تهران و با محوریت قرارگاه عملیاتی قدر، نواحی بسیج، وزارت بهداشت و ادارات و ارگانهای خدمات رسان انجام می شود.

محمدی اضافه کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح مردم پایه است، که در حوزه بیماریابی و نظارت‌ها و حوزه‌های دیگر مثل توزیع بسته‌های معیشتی فعالیت‌های خوبی داشته است.

او گفت: تنها راه مقابله با کرونا و کنترل این بیماری منحوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در این رزمایش درصدد هستیم تا با تداوم نقاط قوت طرح و با تلاش شبانه‌روزی و جهادی این بیماری خطرناک را که امنیت و سلامتی مردم را به خطر انداخته است ریشه کن کنیم.

شهردار منطقه در پایان افزود: شیفت دوم (بعدازظهر) مرکز واکسیناسیون فرهنگسرای خاوران نیز همزمان با این مراسم به بهره برداری رسید تا روند واکسیناسیون شهروندان تسریع یابد.

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 12828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =