افتتاح اتاق مادر و کودک دانشگاه تهران،گامی به سوی شهر دوستدار کودک

 طی مراسمی امروز، اتاق مادر و کودک در دانشگاه تهران و با حضور مدیر کل امور بانوان افتتاح شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران ، زهرا بهروزآذر با بیان این خبر افزود : تجهیز این اتاق در پاسخ  به درخواست جمعی از مادران دانشجو یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، درخصوص ایجاد فضای مناسب مادر و کودک در محیط دانشگاه صورت پذیرفت که شامل مبلمان بزرگسال، مبلمان کودک و اسباب بازی و سرگرمی است.

این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره زحمات ارزنده و شایسته سرکار خانم موذنی، همکار دبیرخانه اجرایی شهر دوستدار کودک آغاز شد که سال‌ها برای تحقق آرمان شهر دوستدار کودک تلاش کرد و متاسفانه به‌تازگی  بدلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشتند.

مدیر کل اداره امور بانوان شهرداری تهران تشریح کرد:  نظر به اینکه اعتلای خانواده و تحکیم بنیان خانواده در زمره رسالت‌های این سازمان است، توجه به نیازهای مادران دارای فرزندان خردسال و پاسخ به نیازهای آنها، در راس اقدامات این اداره کل است.

او در ادامه توضیح داد: توجه به حقوق مادر و فرزند در فضاهای عمومی از جمله فضاهای آموزش عالی علاوه بر افزایش احساس امنیت و تعلق مکان در مادران موجب  ارتقاء مشارکت شهروندی ایشان خواهد شد.  همراهی همزمان مادر وکودک در فضاهای عمومی، احساس امنیت در کودک در سال‌های اولیه رشد و نمو را تامین نموده  و همچنین میزان استرس و اضطراب جدایی از مادر در والدین و کودک را کاهش می دهد و به مادر کمک می‌کند بهتر بتواند تعدد نقشهای خود را بپذیرد و آنها را مدیریت کند. از این رو به عنوان پایلوت، راه اندازی این فضا در یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران انجام شد.

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 12871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =