ارتقای سطح سرانه‌های خدماتی منطقه ۱۵ با ورود خط ۸ مترو

خط ۸ مترو که یکی از ۴ خط جدید شبکه خطوط مترو تهران به حساب آمده و طبق طرح جامع مصوب حمل و نقل ریلی پایتخت در افق سال ۱۴۲۰ باید احداث شود، مناطق مختلفی از محدوده مسعودیه واقع در جنوب شرق تهران تا منطقه سرسبز را تحت پوشش قرار خواهد داد؛ یکی از این مناطق که با ورود خط ۸ از بن‌بست ترافیکی خارج خواهد شد، منطقه ۱۵ است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) آرش خدابخش مدیر پروژه مطالعات خطوط جدید مترو تهران با اعلام این مطلب گفت: با توجه به آنکه در حال حاضر منطقه ۱۵ فقط از ۲ ایستگاه مترو (از خط ۶) برخوردار است، ساخت خطوط جدید و از جمله خط ۸ مترو، کمک شایان توجهی به ارتقای سطح سرانه‌های خدماتی منطقه خواهد کرد.

به همین منظور طبق مطالعات اولویت‌بندی اجرای خطوط جدید، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت مترو و شهردار منطقه ۱۵ برگزار و طی آن مسائل مختلفی مطرح و هماهنگ گردید که یکی از این موارد، تملک ۴۰ هکتار از اراضی منطقه جهت احداث پایانه خط ۸ بود که اگر این مهم به مرحله عملیات اجرایی ساخت پایانه برسد، قطعاً در روند ساخت کل خط ۸ نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر پروژه مطالعات خطوط جدید مترو در ادامه افزود: با توجه به گذر مسیر خطوط ۸ و ۹ از اراضی منطقه ۱۵ اولویت‌بندی و جانمایی ایستگاه‌های جدید در این منطقه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در صورت شروع عملیات اجرایی خطوط ۸ و ۹، اجرای قطعات و ایستگاه‌هایی که قابلیت و امکان بهره‌برداری سریع‌تر دارند، مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است منطقه ۱۵ به لحاظ بهره‌مندی از امکانات خطوط راه‌آهن ریلی زیرزمینی، با در اختیار داشتن فقط ۲ ایستگاه از خط ۶ مترو، یکی از مناطق کم برخوردار پایتخت به حساب می‌آید که البته احداث خطوط جدید، شرایط بسیار مناسب‌تری به آن خواهد بخشید.

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 12889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =