اولین آیین گرامی‌داشت زنده‌یاد دکتر طوبی کرمانی برگزار می‌شود

اولین آیین گرامی‌داشت زنده‌یاد دکتر طوبی کرمانی دبیرکل فقید اتحادیه جهانی زنان مسلمان و نخستین بانوی فیلسوف ایران با حضور انسیه خزعلی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در کتابخانه دکتر طوبی کرمانی منطقه ۸ برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، اولین آیین گرامی‌داشت زنده‌یاد دکتر طوبی کرمانی دبیرکل فقید اتحادیه جهانی زنان مسلمان و نخستین بانوی فیلسوف ایران با حضور انسیه خزعلی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در کتابخانه دکتر طوبی کرمانی منطقه ۸ برگزار خواهد شد. این مراسم در روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه ساعت ۱۷ به همت فرهنگ‌سرای گلستان و با مشارکت اتحادیه جهانی زنان مسلمان، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شهرداری منطقه ۸ برگزار می‌شود.

در این مراسم انسیه خزعلی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و برخی اعضای اتحادیه جهانی زنان مسلمان و شخصیت ‌های فرهنگی و علمی حضور خواهند داشت.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به کتابخانه دکتر طوبی کرمانی به نشانی میدان سبلان، خیابان جانبازان غربی، خیابان شهید حیدری (۱۴ متری لشگر)، رو به روی بوستان کوثر مراجعه کنند.

طوبی کرمانی اول بهمن ۱۳۲۶ به عنوان ششمین فرزند خانواده در یک خانه قدیمی در اردبیل به دنیا آمد. تفأل به قرآن زدند و نامش «طوبی» شد. امروز آن خانه قدیمی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان آثار باستانی به ثبت رسیده است. او نخستین بانوی فیلسوف ایران لقب گرفت و دارای مدرک فوق دکتری فلسفه و فارغ‌التحصیل فلسفه تطبیقی و کلام، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در امور بانوان و عضو هیئت‌مدیره موسسه آموزش شهر بود و سال‌ها در مقام استادی دانشگاه به تربیت شاگردان و اندیشمندان بسیاری پرداخت.

دکتر طوبی کرمانی استاد برجسته دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، اولین رایزن فرهنگی زن جمهوری اسلامی، عضو هیئت‌علمی بعثه مقام معظم رهبری، اولین بانوی رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در یونان، مؤلف ده‌ها مقاله و کتاب علمی و فرهنگی و دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان بود. این بانوی فرهیخته نمونه عالی از روش و منش بانوانِ مسلمان را در اندیشه و عمل خود نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکتب حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(دامت برکاته) و ولایت‌پذیری، به تصویر کشید. همچنین نگارش بیش از ۶۰ مقاله، تألیف و تصنیف ۱۲ کتاب علمی و اجتماعی و شرکت در بیش از ۸۰ کنگره ملی و بین‌المللی در داخل و خارج کشور از جمله آثار علمی و فرهنگی، بخشی از کارنامه این چهره ماندگار و فعال در عرصه‌های علمی و فرهنگی کشور است. 

دکتر طوبی کرمانی بیشتر عمر خود را صرف تقریب بین مذاهب کرد و در ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۹ در ۷۳ سالگی به دیار باقی شتافت.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند با شماره تلفن: ۷۷۶۹۱۵۸۰ تماس بگیرند.

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 12922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =