هنوز مشکل جریمه تردد برون شهری تاکسی‌های فرودگاه حل نشده است

شهر: همزمان با شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در صورت خروج خودروها از شهرهای قرمز و جریمه تردد در جاده‌های فرعی و بین شهری، تاکسی‌های فرودگاه با اینکه جزو وسایل حمل و نقل عمومی بشمار می‌روند اما همچون خودروهای شخصی مشمول جریمه تردد بین شهری می‌شوند.

محمد روشنی، مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با شهر، درباره چگونگی حل مشکل منع تردد برون شهری تاکسی‌های فرودگاه، توضیح داد: سال گذشته جلسه‌ای با پلیس راهنمایی و رانندگی درباره عدم جریمه تردد برون شهری تاکسی‌های فرودگاه برگزار شد تا مشکل آن‌ها هرچه سریع‌تر رفع شود اما متأسفانه پلیس راهنمایی و رانندگی در سال ۱۳۹۹ این موضوع را نپذیرفت و اعلام کرد که تردد برون شهری تاکسی‌ها غیرمجاز است و باید جریمه را بپردازند.

او در ادامه اضافه کرد: مجدد امسال در همین رابطه جلسه‌ای با مدیرکل حمل و نقل کشور برگزار شد و از ایشان درخواست داشتیم که دوباره طرح موضوع شود تا تاکسی‌های فرودگاه مشمول جریمه تردد محدودیت کرونایی نشوند. ایشان گفت که با معاون عملیات و رئیس راهنمایی و رانندگی کشور صحبت کرده و باید مکاتباتی انجام گیرد تا مجدد موضوع بررسی شود. البته هنوز مشکل رفع نشده است و صحبتی از رفع هم به میان نیست.

روشنی با اعلام اینکه برهمین اساس سازمان تاکسیرانی هم معاون حمل و نقل شهردای تهران، مکاتباتی با وزارت کشور در این‌باره انجام دادند؛ گفت: امید است که با مکاتبات صورت گرفته و بررسی مجدد موضوع، تردد برون شهری تاکسیرانان فرودگاهی مشمول جریمه قرار نگیرد.

مدیرعامل این سازمان در ادامه عنوان کرد: آقای مظفر، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز پیگیر این قضیه است و با سردار وحیدی، وزیر کشور در همین رابطه گفت‌وگوهایی انجام داده است. با عنایت به هماهنگی‌های بعمل آمده میان شهرداری تهران، وزارت کشور و راهنمایی و رانندگی، امیدواریم که این موضوع در اسرع وقت حل شود.

روشنی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا ممکن است جریمه‌های پیشین تاکسی‌های برون شهری صفر شود، گفت: این موضوع دوم ما است. ابتدا باید موضوع اصلی یعنی عدم جریمه به سرانجام برسد تا جریمه‌های قبلی مشمول اخذ ماسبق شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره تاکسی‌های پلاک «ع» در درون شهر تهران، تأکید کرد: نیروهای گشت سازمان تاکسیرانی تمامی تاکسی‌های پلاک «ع» که در شهر تهران مشاهده کنند، جریمه خواهند کرد.

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 12984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =