طرح استفاده سرویس دانش آموزان از حیاط مدارس

شهردار منطقه ۱۷ از اجرای "طرح استقبال از مهر" در آستانه شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد؛ گفت: حیاط مدارس محیط امن برای استفاده از سرویس دانش آموزان به حساب می آید و دانش آموزان نیازی نیست به بیرون از محیط مدرسه مراجعه کنند که این طرح در پنج مدرسه در منطقه ۱۷ به اجرا در می آید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، داود لطفی شهردار منطقه در این خصوص گفت: این طرح در زمان پایان فعالیت روزانه آموزشی در مدارس کمک بزرگی به بار ترافیکی معابر اطراف مدارس و همچنین انتقال دانش آموز از محیط آموزش مستقیم به سرویس می کند و  به دنبال آن موجب کاهش خطرات جانی برای دانش آموزان در هنگام تردد از معابر اطراف مدرسه برای سوار شدن به سرویس می شود.

او ادامه داد: در حال حاضر ۵ مدرسه به دلیل شرایط محیطی این طرح را به اجرا در می آورند و منطقه ۱۷ به عنوان پیشگام و پیشنهاد دهنده طرح استفاده از حیاط مدارس جهت ورود خودرو سرویس مدرسه بوده است، که خوشبختانه آموزش و پرورش نیز در این طرح مشارکت قابل توجهی داشته اند.

لطفی افزود: طرح استقبال از مهرکه از ابتدای شهریور ماه به اجرا در آمده  تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد یافت و این طرح شامل رفت و روب و شستشوی مدارس ، نصب پرچم ایران اسلامی ، رنگ آمیزی و خط کشی خط های عابر پیاده ، نصب سرعت گیر و ایمن سازی معابر شهری به شکل ویژه به اجرا در می آید.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: کارشناسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ از خردادماه سال جاری به شکل تخصصی با برگزاری نشست های گوناگون با کارشناسان پلیس راهور و آموزش و پرورش طرح استقبال از مهر را مورد بررسی قرار داده اند.

او خاطر نشان شد: ایمن سازی و آشکار سازی معابر منتهی به ۱۵ مدرسه، همسطح سازی ۵ معبر، نظافت مستمر، پایش و رفع نقض تجهیزات موجود در ۴ ایستگاه اتوبوس بی آر تی، رسیدگی به ۵۰ سرپناه ایستگاه اتوبوس و۱۱۰ مورد  نوسازی و تجهیزات و علائم ترافیکی معابر از جمله برنامه های طرح استقبال از مهر بوده است.

لطفی عنوان کرد: ایمن سازی بخشی از حفاظ های عابر پیاده در معابر پرتردد، خط کشی مسیر تردد عابران پیاده، بهسازی پایانه های اتوبوس و تاکسی و شناسایی گره های ترافیکی و چاره اندیشی برای رفع مشکلات نیز از دیگر برنامه های طرح استقبال از مهر است.

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 13132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =