برنامه‌های اداره کل آموزش های شهروندی متناسب با برنامه‌های آموزش و پرورش

مجتبی دانشور مدیرکل آموزش‌های شهروندی درباره آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ تا  ۱۴۰۱ گفت: برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان متناسب با برنامه‌های آموزش و پرورش خواهد بود.

به  گزارش شهر مجتبی دانشور مدیر اداره کل آموزش‌های شهروندی، درباره واکسناسیون دانش آموزان  گفت : شهرداری تهران برنامه ای برای واکسیسناسیون دانش آموزان نداشته و حضور شهرداری در حوزه لجستیک و سخت افزاری و راه اندازی مراکز واکسیناسیون بوده و ما به صورت مستقیم در حوزه واکسیناسیون دانش آموزان ورود نکرده‌ایم.


مدیر اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: بنا به تصمیمات گرفته شده در وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان در مقطع ابتدایی باید یک روز در هفته در مدرسه حضور پیدا کنند.بعد از واکسیناسیون مرحله به مرحله ای مدارس به صورت ترکیبی و متناسب با ظرفیت و پتانسیل مدرسه و تعداد دانش آموزان، کلاس‌های درس دایر خواهد شد.

او درباره تغییر روند آموزش به دانش آموزان گفت: برنامه های آموزشی ما طبق برنامه آموزشی سال گذشته بوده و به صورت آنلاین و با استفاده از ظرفیت سامانه شاد انجام می‌شود. طبیعتا دانش آموزان  طی این دو سال حضور کمتری در مدارس داشته اند که ما می‌توانیم از این زمان برای آموزش شهروندی استفاده کنیم.


 مجتبی دانشور درباره کارگاه های برگزار شده برای دانش آموزان گفت:  کارگاه های آنلاین و مجازی آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های گوناگون با موضوعات مختلف در بخش آموزش مهارت‌های شخصی، هنری فرهنگی و در آموزش‌های شهروندی انجام شده است.


 او ادامه داد: دوره‌های مهارت زندگی و خودشناسی ،دوره  سواد رسانه‌ای و دوره  تفکر خلاق که هر کدام  به صورت مجزا برای دختران و پسران  در چندین جلسه انجام شده است. در بخش آموزش‌های شهروندی نیز ما دوره‌های حفاظت از محیط زیست با موضوعات پسماند و آلودگی هوا و اینکه چگونه به صورت داوطلب از محیط زیست محافظت کنیم را برگزار کردیم. در بخش مدیریت بحران نیز دوره راه‌های ایمنی استفاده از وسایل گرمایش و دوره  اقدامات کمک‌های اولیه در مسمومیت ناشی از مونوکسیدکربن نیز در برنامه آموزشی خود داشته ایم. در بخش آموزش‌های هنری،کارگاه های آموزش بازیگری و گویندگی با حضور اساتید این حوزه و به صورت رایگان و درس بندی شده طی چند جلسه برای نوجوانان برگزار شده است.

۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 13174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =