برپایی ویژه برنامه «موکبی به وسعت تهران» در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از اجرای ویژه برنامه «موکبی به وسعت تهران» با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی همزمان با اربعین حسینی در محلات منطقه ۱۵ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: اربعین امسال نیز همچون سال گذشته به دلیل بحران کرونا با سال‌های پیشین فرق دارد و عاشقان اباعبدلله(ع) چهره دیگری از ارادت خود را به اهل بیت(ص) نشان خواهند داد.

او افزود: ۳.۵ کیلومتر از مسیر پیاده روی اربعین از میدان خراسان تا پل بعثت در مسیر حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) در حوزه کاری این منطقه قرار دارد که با مشارکت فرهنگسرای خاوران، سپاه مالک اشتر، پایگاه های بسیج و نیروهای مردمی  ۱۶ ایستگاه شامل ۳۷ غرفه اطلاع رسانی و تبلیعات، برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر مداحی، تواشی، سرود، سخنرانی، پخش دعا، برپایی  مسابقه عکاسی، کودک، پاسخ به سوالات شرعی، پخش محصولات فرهنگی، سلامت  و پذیرایی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

محمدی به دو ایستگاه ۱۱ و ۱۴ اشاره کرد و گفت: این موکبها با همکاری برادران افغانستانی، پاکستانی و عراقی در مسیر راهپیمایی برپا می شود و میزبان جاماندگان اربعین حسینی خواهند بود.  

شهردار منطقه به آماده سازی فضا جهت برگزاری نماز جماعت شامل مفروش کردن فضا، استفرار تانکر آب جهت وضو، شستشوی مسیر توسط معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه اشاره کرد و گفت: باتوجه به تغییر ساعت و پیش بینی زائران حضرت عبدالعظیم (ع) به سمت منطقه، سه محل برای اقامه نماز ظهر و عصر در میدان خراسان، شوش و زیر پل بعثت آماده سازی شده و سه سرویس بهداشتی نیز در همین مسیر تعیین شده است.

محمدی افزود: درخواست های بی شماری از موکب داران مردمی داشتیم که قرار است با هماهنگی سپاه تهران جهت پذیرایی و تبلیغات فرهنگی آماده خدمات رسانی به جاماندگان اربعین حسینی شوند.

شهردار منطقه در پایان به ویژه برنامه «موکبی به وسعت تهران» در محلات منطقه اشاره کرد و گفت: این برنامه صبح روز اربعین برگزار و در آن قرائت زیارت اربعین از بلندگوهای فروشگاه های شهروند، ساختمانهای اداری تحت پوشش شهرداری، بوستانهای سطح محلات ناحیه و ایستگاه های مترو و سراهای محلات پخش خواهد شد.

۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 13204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =