۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 13251

شهردار تهران

احکام یکساله مدیران با هدف ارزیابی مستمر آنها صادر شده است

«کارگروه درآمد» برای تحقق درآمدهای پایدار تشکیل می شود
احکام یکساله مدیران با هدف ارزیابی مستمر آنها صادر شده است

شهر: شهردار تهران درباره احکام یکساله مدیران شهری گفت: شهر را نمی توان با تعارف اداره کرد بلکه اداره شهر نیاز به جدیت دارد . احکام یکساله صادر می شوند تا امکان بررسی عملکرد مدیران وجود داشته باشد به طوری که مدیران انتصابی باید برای لحظه ها، هفته ها و ماه ها برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران  - سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰- در جمع خبرنگاران گفت: اربعین گذشت و خاطرات عزیز آن چه در دل کسانی که توفیق حضور در راهپیمایی نجف و کربلا و چه کسانی که در سایر نقاط به عنوان جاماندگان این حرکت زیبا را به نمایش گذاشتند ماندگار شد.
او ضمن تشکر از معاونت های مختلف شهرداری به ویژه معاونت های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک ، سازمان فرهنگی هنری و شهرداران مناطق ۷ گانه( ۷، ۱۲، ۱۴، ۱۳، ۱۶، ۱۵و ۲۰) به ویژه منطقه  ۲۰برای برگزاری بهتر مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین، افزود: در هفته دفاع مقدس هستیم که یادآور عظمت و بزرگی رزمندگانی است که سوختند و میراث بزرگ انقلاب اسلامی را به ما بسپارند.
زاکانی به پیش رو بودن روز آتش نشان اشاره کرد و ادامه داد: این روز و هفته دفاع مقدس را به رزمندگان و ایثارگران و خانواده های شهدا و هم به آتش نشانان عزیز تبریک عرض می کنیم.
شهردار تهران اضافه کرد: طرحی که در دستور کار شورای شهر تهران است و ما ناظر به آن نظراتی داشتیم، پیرامون کم‌کردن زمان دریافت مجوز ها است که ما نیز نظراتی ارائه کردیم. انگیزه شورای شهر تهران به کاهش جدی این زمان است و ما نیز به دنبال این هستیم که این کاهش صورت بگیرد . نمی توان عدد دقیق این کاهش زمان را اعلام کرد اما  به دنبال این هستیم که بتوانیم  از طریق فناوری و مشارکت همگانی که در صدور مجوز دخیل هستند به دریافت مجوز و هم پایان کار سرعت دهیم. 
او درباره انتصابات و اسامی که در فضای مجازی مطرح شده توضیح داد: چیزی که اتفاق می افتد شایستگی است چه از درون و چه از بیرون شهرداری و اصل این است که نقطه آغاز را از درون شهرداری شروع کنیم . کانون ارزیابی نیز در این زمینه تشکیل شده و  بیش از ۴۰ نفر توسط متخصصین ارزیابی شدند و اسامی مطرح شده برای انتصاب و پیشنهاداتی که به بنده ارایه شده ، بخش عمده آن از درون شهرداری است. انشاالله با انتشار اسامی از گمانه زنی ها عبور می کنیم . بخشی از این اسامی تا پایان این هفته مشخص و منتشر می شود. 
زاکانی درباره دلیل حکم‌های یک ساله و کوتاه مدت در انتصابات شهرداری توضیح داد: مدیریت یک‌ساله بسیار جدی است و کارمندان حتما آن را جدی بگیرند چرا که قرار است مدیران ارزیابی شوند. مدیریت شهری امری شوخی بردار نیست و نمی توان به مدیری تا ۴ سال بعد حکم داد. ما لحظه به لحظه مدیران را رصد می کنیم و علاوه بر این کارمندان را نیز رصد خواهیم کرد چرا که پس از این بحث کار و تلاش مطرح است. خودمان را مکلف می‌دانیم که شبانه روز کار کنیم و انتظارمان نیز این است که مدیران ما نیز شبانه روز کار کند. 
شهردار تهران اضافه کرد: مدیران در این یک سال ارزیابی می شوند و امیدوارم بتوانیم سالهای بعد نیز در خدمت همه افرادی که حکم یک‌ساله دریافت می کنند باشیم. در این احکام جمله ای وجود دارد مبنی بر اینکه  امید دارم که این استمرار صورت بگیرد. اما ما نه با خودمان، نه با مدیران و نه با کارمندان تعارف نداریم . شهر را نمی توان با تعارف اداره کرد بلکه اداره شهر نیاز به جدیت دارد و  مدیران باید برای لحظه ها، هفته ها و ماه ها برنامه داشتند.
او درباره رقم دقیق بدهی‌های شهرداری ‌و اعداد متفاوتی که مطرح می شود، گفت: رقمی که ما اعلام می کنیم بر اساس مبنا است. این عدد بر اساس گزارش معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، اعلام شده و بنده حرف بدون استناد نمی زنم. ۶۹ هزار میلیاردی که مطرح می شود میزان بدهی تا پایان سال ۹۹ است . در حالی که فقط تا پایان سال ۱۴۰۰ باید ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود  بانکی پرداخت کنیم . درباره طلب های شهرداری نیز کارگروه هایی تشکیل می شود .البته این طلب ها به صورت یقینی نیست و بخش عمده ای از آن به صورت گمانه زنی است و به همین دلیل  میزان آن را نمی توان اعلام کرد. 
زاکانی ادامه داد: در جلسه ای که با آقای حناچی در روزهای ابتدایی داشتیم این عدد حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان اعلام شد که این مسأله نیز باید از طریق کمیته‌های مختلف و کمیته های دوجانبه ای که بین شهرداری و دستگاه‌های مختلف شکل می گیرد، مورد بررسی قرار بگیرد و صورت‌جلسات آن به مجموعه سازمان برنامه و به مجموعه اقتصادی دولت منعکس می شود تا بتوانیم مطالبات خود را از دولت به بهترین نحو دریافت کنیم . 
شهردار تهران عنوان کرد: در مجموعه  مالی و اقتصادی ما کارگروهی تحت عنوان کارگروه درآمدها در حال شکل گیری است که بتواند بحث درآمدهای پایدار در شهر را دنبال کند. کارگروهی دیگر نیز برای تنظیم بدهی ها و مطالبات ما با دستگاه‌ها تشکیل می شود و این موارد نیز مورد  رسیدگی قرار خواهد داد.
شهردار تهران در ادامه بیان کرد: مگا پروژه ها در این دوره حتما خواهد بود ولی این مگا پروژه ها فقط در حوزه کالبد نیست بلکه در حوزه نرم افزار که ناظر به روح شهر، حوزه های اجتماعی و فرهنگی است،  نیز وجود خواهد داشت. باید بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم و در کنار این موضوعات نیز پروژه‌های جدی وجود دارد تا بتواند کالبد شهر را نیز ارتقا دهد. زحمت زیادی درخصوص کالبد شهر صورت گرفته ولی در خصوص مسائل نرم افزاری و روح شهر کمترین کار صورت گرفته بنابراین ما می خواهیم توأمان به هر دو بخش توجه داشته باشیم.
زاکانی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای شورا افرادی را برای انتصاب پیشنهاد دادند، یادآور شد: بنده از همه اعضای شورای شهر و همه کسانی که بیرون از شورای شهر تهران هستند خواهش کردم که اسامی و رزومه ها را به ما ارائه دهند اما نهایتا فرایند انتصابات هیچ نسبتی با اعضای شورای شهر پیدا نمی کند.

۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 13251

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =