اجرای طرح کاپ آغاز شد

شهر: آیین رونمایی از سامانه صورت وضعیت الکترونیکی، اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک و آغاز اجرای طرح کاپ با هدف کاهش پسماند و حرکت مدیریت پسماند شهر تهران به سمت استاندارد جهانی، صبح امروز برگزار شد.

طرح کاپ با هدف کاهش تولید پسماند، بهینه سازی روش های جمع آوری پسماندهای خشک، مقابله با زباله گردی و حمل پسماند خشک کمتر به مجتمع دفن زباله آراد کوه از امروز در مناطق ۲۲، ۲۱، ۱۶ و ۶ به صورت پایلوت با نصب مخازن جداگانه پسماند خشک و تر اجرا شد.

براساس این طرح، دو هزار و ۳۰۰ خودروی رفت و روب به سیستم ردیاب مجهز و ساعت شروع و پایان کار و نحوه فعالیت آن‌ها در سطح شهر به طور مداوم کنترل و رصد می شود.

همچنین اپلیکیشن‌های (به زی) و (جاروب) هم در راستای طرح کاپ رونمایی شده که شهروندان با نصب آن‌ها روی تلفن‌های همراه و ثبت نام در سامانه، می‌توانند زمان و مکان موردنظرشان برای تحویل دادن پسماندهای خشک را اعلام کنند.

دراین مراسم که با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، مهدی جمالی‌نژاد،  معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران هم حضور داشتند.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 1326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =