پیام وزیر کشور به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی

وزیر کشور،در پیامی به مناسبت روز آتش نشانی از از خدمات شبانه‌روزی آتش‌نشانی‌های سراسر کشور در مدیریت و کنترل حوادث و سوانح مختلف قدردانی کرد.

به گزارش شهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ‌احمد وحیدی  در این پیام از تلاش وزارت کشور برای ارتقاء سطح ایمنی در شهرها و روستاها از جمله از طریق تجهیز ایستگاه‌ها و پایگاه‌ها به ماشین آلات و تجهیزات مناسب و استاندارد، تدوین برنامه های آموزشی تخصصی و برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح آمادگی خبر داد.

متن کامل پیام  به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
من احیاها فکانما احیا الناس جمیعاً
"هر کس نفسی را حیات بخشد مثل آنست که همه مردم را حیات بخشیده است" (سوره مائده – آیه ۳۲)

هفتم مهر ماه، یادآور حماسه‌آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های آتشنشانان میهن اسلامی‌مان در عرصه دفاع مقدس است. غیور مردانی که با اخلاص و احساس مسئولیت، به امر خطیر خدمت ­رسانی به آسیب دیدگان ناشی از حملات دشمن پرداختند و برگ زرین دیگری از ایثار و جوانمردی را در دفتر این مرز و بوم ثبت کردند. آتش نشانان زحمت‌کش و فداکار که با عشق و با همه وجود در راه ایجاد آسایش و رفاه مردم کشورمان بی‌وقفه و شبانه‌روزی تلاش می‌نمایند و در هنگام وقوع حوادث طبیعی و انسان ­ساز در خط مقدم امداد و نجات به آسیب دیدگان قرار دارند و از هیچ تلاش و کوششی در جهت دستیابی به این امر مهم فروگذار نیستند.

اکنون به فضل و توفیق الهی و با امید به مجاهدت و حمایت‌های مردم و در سایه امام زمان عجل الله تعالی فرجه، توفیق خدمتگزاری به مردم عزیز کشورمان در دولت سیزدهم فراهم ‌شده است در چارچوب مسئولیت‌های قانونی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌عنوان متولی و پشتیبان سازمان‌ها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرها و روستاهای کشور، همواره تلاش خواهیم کرد تا زمینه ارتقاء سطح ایمنی در شهرها و روستاهای کشور را از طریق تدوین دستورالعمل­های اجرایی، نیازسنجی و تجهیز ایستگاه­ها و پایگاه‌ها به ماشین‌آلات و تجهیزات مناسب و استاندارد، جذب نیروهای انسانی کارآمد، تدوین برنامه‌های آموزشی تخصصی، برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح آمادگی جسمانی و انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی فراهم آوریم.


انتظار می‌رود مدیریت شهری و روستایی به‌منظور انجام شایسته مسئولیت‌های خود در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی؛ تمهیدات لازم را برای ارتقای توان عملیاتی و امدادی، استانداردسازی خدمات و همچنین آموزش و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای انجام وظایف و مسئولیت‌های تعیین‌شده،‌ اتخاذ نمایند.


اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز آتش‌نشانی و ایمنی به همه آتش‌نشانان و امدادگران فداکار در سراسر کشور و با گرامیداشت یاد و خاطره دلاوری‌ها و ایثارگری‌های این عزیزان جان ‌بر کف که در هفتم مهر ماه سال ۱۳۵۹ در اطفاء حریق پالایشگاه آبادان و سایر حوادث و عملیات‌های اعزامی حماسه جاودانی از خود به یادگار گذاشتند و همچنین قدردانی از خدمات شبانه‌روزی آتش‌نشانی‌های سراسر کشور در مدیریت و کنترل حوادث و سوانح مختلف؛ سلامتی و توفیق بیش‌از پیش همه این عزیزان در این مسیر دشوار و پرمخاطره را از پروردگار قادر متعال مسألت ‌دارم.

انتهای پیام

۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 13269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =