راهپیمائی اربعین در منطقه ۲۰ برگزار شد

برای هشتمین سال متوالی با حضور میلیونی زائران و دلدادگان کربلای معلی و مشتاقان زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) راهپیمائی باشکوه دلدادگان اربعین حسینی در منطقه ۲۰ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ طبق روال سال های گذشته خیل عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را از ساعات اولیه روز اربعین پیاده طی کردند و مدیریت شهری منطقه ۲۰ با ارائه خدمات میزبان آنان بود.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ با حضور در مسیر پیاده روی گفت: به منظور خدمات رسانی بهینه به راهپیمایان روز اربعین و سهولت در تردد شهروندان تمهیدات ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و اجتماعی فرهنگی انجام شده است.

افشار با اشاره به اینکه با بهره گیری از پتانسیل تشکل های مردمی و تعامل با سازمان ها و نهادها تدارکات لازم برای پذیرائی و خدمات رسانی به راهپیمایان فراهم شد افزود: ۲۰۰ غرفه فعال فرهنگی، صلواتی و مردمی با  همکاری ارگان های مختلف و شهروندان و ۲۰ غرفه از جمله ۶ غرفه بسیج- ۴ غرفه ستاد خبری و تشریفات- ۳ غرفه پایگاه امداد و خدمات درمانی- ۱ غرفه ایستگاه ورزش- ۱ غرفه ستاد مدیریت محله- ۲ غرفه آموزش شهروندی- ۱ غرفه خدمات اجتماعی- ۱ غرفه امور بانوان -۱ غرفه ستاد امداد و گمشدگان و دو غرفه اتاق مادر و کودک(مستقر در مجموعه نجم خاورمیانه و کانون سمیه) از سوی شهرداری منطقه ۲۰ در مسیر راهپیمائی برپا شد.

او با  اشاره به آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری گفت: به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان ۲۷ دستگاه ماشین آلات(فان)، ۹۰ دستگاه ماشین آلات (بازیافت)، ۴۸ اکیپ معبربان و شهربان، ۱۷ دستگاه ماشین آلات سنگین، ۱۴۸ سرویس بهداشتی پرتابل و ۴ دستگاه مه پاش در طول مسیر مستقر بود.

افشار به اقدامات حمل و نقل و ترافیک و خدمات رسانی به راهپیمایان اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۶۰ دستگاه تک کابین و ۵۰ دستگاه ون تاکسی برای بازگشت عزاداران و زائرین از منطقه ۲۰ در پایانه های پیش بینی شده مستقر بودند و به منظور تسهیل تردد شهروندان پارکینگ های شهدای شاملو، سید الشهدا، ضلع شرقی حرم، بلوار شهدای ایرانیت، عطر یاس و خیابان شهید زهره وند آماده سازی شد.

او با اشاره به نصب بنرهای اطلاع رسانی در محل ایستگاه های اتوبوس، تاکسی و مترو ادامه داد: با تدارک ۲۰ دستگاه اتوبوس از شهرری به مقصد شهرستان قرچک، ۵۰ دستگاه اتوبوس از شهرری به مقصد شهرستان ورامین و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس برای انتقال زائرین از خیابان شهدای ۱۸ دی، خیابان شهید بیات و پارکینگ سیدالشهدا (ع)، به عزاداران خدمات رسانی کرد.

در پایان این مراسم با همراهی عوامل خدمات شهری مناطق ۳، ۷، ۱۶ و ۲۰ پسماندهای خشک شهروندان به طور جداگانه و سایر پسماندها جمع آوری و مسیر راهپیمائی پاکسازی شد.

این گزارش حاکی است روابط عمومی این منطقه با استفاده از ۱۴ نفر نیروی انسانی، ۵ دستگاه خودرو، موتور سیکلت و اتوبوس در اختیار ستاد خبری،   ۶ دستگاه دوربین، اختصاص غرفه ستاد خبری و اتاق تشریفات، فعالیت های اطلاع رسانی و مستندسازی این روز را انجام داد.

۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 13284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =