آئین نامگذاری ۴ معبر به نام ۴ شهید در منطقه ۲۰ برگزار شد

آئین نامگذاری ۴ معبر به نام شهدای گرانقدر با حضور شهردار منطقه ۲۰ و مسئولین شهری در محله دیلمان برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، آئین نامگذاری چهار بن بست واقع در خیابان فدائیان اسلام کوچه شهید کوهپایگانی با حضور فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری و جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا به نام شهیدان رضا نیا، قندهاری، سید محسنی و باباخان برگزار شد.

در این مراسم که در مسجد حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد، افشار با اشاره به روزهای پایانی ماه صفر و رحلت جانسوز پیامبر مکرم و بزرگوار اسلام با اشاره به جایگاه والای رسول مکرم اسلام گفت: پیامبراکرم(ص) امانتداری و صداقت را به عنوان  بزرگترین معجزه برای بشریت در قالب دین اسلام  به ارمغان آورد که اگر همین دو موضوع در جامعه وجود داشته باشد مشکلات حل می شود.

افشار با اشاره به جریان سقیفه بعد از رحلت پیامبر گفت : انحراف سقیفه به واقعه کربلا ختم شد و این نشان می دهد که جریان انحرافی و فتنه چقدر در مسیر اسلام تا کنون تاثیرگذار بوده است.

او با بیان جایگاه شهدا گفت : بنبانگذار فقید انقلاب حضرت امام با تکیه بر همین فرهنگ ظلم ستیزی عاشورایی، نظام شاهنشاهی را سرنگون کرد. فرهنگ عاشورایی فرزندانی را در این سرزمین پرورش داد که به یقین رسیده بودند تا جان خود را فدای انقلاب حسینی ایران اسلامی کنند.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه شهدا بر اساس یک پیام امام، جان خود را می دهند تا اسلام زنده بماند، افزود : ما امروز به صورت نمادین این نامگذاری را انجام می دهیم اما بدانید که ما قدرشناسیم، می فهمیم که چه فرزندانی را تربیت کردید تا فرزندان شما ولایت مدار اطاعت رهبری را داشتند.

او اظهار داشت : ما مدیون شهداییم و فضایی که به برکت خون شهدا ایجاد شده، هزینه داده شده است و ما باید پاسدار این سرایه اجتماعی بزرگ باشیم.

افشار تاکید کرد: ما می بایست شهدا را الگو بدانیم و راهشان را ادامه دهیم و شناخت این الگوها را به نسل های بعد آموزش دهیم.

در پایان این مراسم تابلوی مزین به نام شهید سید احمد سید محسنی به مادر این شهید گرانقدر تقدیم شد.

۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 13373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =