آغاز طرح واکسیناسیون سیار کرونا در منطقه ۲۰

طرح واکسیناسیون سیار کرونا ویژه شهروندان ساکن در مناطق محروم و پرتردد که دسترسی به مراکز واکسیناسیون را ندارند، در منطقه ۲۰ آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ مراسم افتتاحیه طرح واکسیناسیون سیار کرونا به منظور خدمات رسانی به مناطق محروم و پر تردد با حضور فرمانده یگان های ویژه ناجا و فرماندهان تیپ های عملیاتی، فرماندار شهرستان ری، شهردار منطقه و رئیس شبکه بهداشت شهرری در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ گفت: در این طرح با همکاری یگان های بهداشت و امداد ناجا و نیروهای داوطلب، تیم های ویژه با استفاده از آمبولانس با مراجعه به مناطق محروم و پرتردد که دسترسی به پایگاه های بهداشت و درمان را ندارند نسبت به اجرای واکسیناسیون آنها اقدام می کنند.

افشار گفت: در فاز دوم این طرح سالمندان و افراد معلول یا خانواده هایی که به هر دلیل مراجعه به مراکز برای آنان دشوار است واکسیناسیون کرونا انجام می شود.

او افزود: با اجرای این طرح، تمام شهروندان ساکن این منطقه که به هر دلیلی نمی توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، هر چه سریعتر در مقابل کرونا، واکسینه می شوند.

افشار ضمن تاکید بر لزوم استمرار رعایت پروتکل‌ها بعد از واکسیناسیون گفت: در حال حاضر ۳ مرکز واکسیناسیون کووید۱۹شامل دو مرکز ثابت در ورزشگاه شهید مدرس و مجموعه ورزشی وحدت اسلامی و یک مرکز خودرویی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در این منطقه فعال است.

او با بیان اینکه این مراکز به منظور تسهیل انجام واکسیناسیون گروه های هدف در پایتخت راه اندازی شده است افزود: سوله ورزشی وحدت اسلامی با استقرار ۵ ایستگاه واکسینه و یک ایستگاه اورژانس و مجموعه ورزشی مدرس با استقرار ۷ ایستگاه واکسینه و یک ایستگاه اورژانس با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرری همه روزه و براساس گروه های سنی به شهروندان خدمات ارائه می کنند.

مراسم افتتاحیه و حرکت تیم های واکسیناسیون سیار به محل های تعیین شده در مناطق محروم و پرتردد برای واکسیناسیون کرونا با رژه خودرویی یگان ویژه انجام شد.

۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 13406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =