بیش از ۱۱ هزار نفر در مراکز سیار واکسینه شدند

شهر: سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: با همکاری مراکز سیار، از اول مهر ماه تا یکشنبه ۱۱ مهرماه، ۱۱ هزار و ۱۹۰ دُز واکسن تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، علی نصیری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شب گذشته- یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰- در حاشیه بازدید از گرمخانه خاوران گفت: در دوره جدید مدیریت شهری، شهرداری به شکل راهبردی با موضوع مدیریت کرونا برخورد کرد و یکی از برنامه های مهمی که در راس اهداف خود قرار داد برنامه هایی تحت عنوان حمایت و خدمات اجتماعی است.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه یکی از گروه هایی که در جامعه کمتر مورد توجه قرار می گیرند، گروه های آسیب پذیر هستند، عنوان کرد: در گروه های آسیب پذیر، افرادی هستند که هویت ندارند و بسیاری از آن ها اتباع بیگانه غیر مجاز هستند، در نتیجه در آمارها به حساب نمی‌آیند، ولی در حقیقت حضور دارند و می‌توانند در زنجیره انتقال بیماری کرونا نقش داشته باشند.

او با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت شهری وظیفه داریم به کسانی که ضعیف ترین قشر در جامعه هستند، توجه کنیم، بیان کرد: در این طرح مقرر شد که با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و مشخصا سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی در فاز اول معتادان ماده ۱۵، کودکان کار و خانواده آن ها، زباله گرد ها، حاشیه نشین ها، کارتن خواب ها و معتادان پاتوق های شهر شناسایی شده و واکسینه شوند.

نصیری خبر داد: برای اجرای این طرح تیم های سیار واکسیناسیون (۱۰ خودرو ون) با همکاری شرکت شهر سالم، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تشکیل شدند و با مشارکت این تیم های سیار از اول مهر ماه تا یکشنبه ۱۱ مهرماه، حدود ۱۱ هزار و ۱۹۰ دُز واکسن تزریق شده است. براساس آمار درحال نزدیک شدن به عدد هدف گذاری شده ۱۲ هزار دُز هستیم.

او با اشاره به اینکه طی روزهای آینده واکسیناسیون ادامه خواهد داشت، گفت: بعد از این مرحله، ایثارگران، جانبازان، معلولین و سالمندانی که امکان خروج از منزل را ندارند، از طریق بانک های اطلاعاتی و سامانه ۱۳۷ شناسایی شده و واکسینه خواهند شد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشریح کرد: در مراحل بعدی، طرح توزیع اقلام بهداشتی و خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه برای عموم شهروندان و با اولویت گروه های آسیب پذیر اجرا خواهد شد.

۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 13408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =