بازدید رایگان از موزه های منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ گفت: به مناسبت ۱۴ مهر و " روز تهران "، بازدید رایگان از ۷ موزه، وقایع نگاری یکصد سال اخیر، برگزاری تور دوچرخه سواری و برنامه‌های متنوع دیگر با محوریت ماه محرم و صفر انجام می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران، نصراله آبادیان در تشریح ویژه برنامه‌های هفته تهران که امسال با عنوان " یک قرن تهران" نامگذاری شده است؛ افزود: با توجه به این که حدود ۴ کیلومتر از حصار ناصری و بافت تاریخی تهران قدیم در منطقه ۱۱ قرار دارد؛ در هفته تهران برنامه‌های مختلفی  درنظرگرفته شده است که می توان به تهیه و تولید قصه‌های تهران با عنوان «یک قرن تهران"۱۴۰۰-۱۳۰۰» اشاره کرد.

آبادیان ادامه داد: این تولیدات شامل رویدادها و اتفاقات تاریخی با موضوع تکایا، حسینیه‌ها و مراکز مذهبی، تاریخی و قدیمی است که به روایتگری نصراله حدادی، تهران شناس با محوریت ماه محرم و صفر تهیه شده است.

آبادیان درباره بخش دیگری از برنامه‌های هفته تهران بیان کرد: تهیه وقایع نگاری یکصد سال اخیر در منطقه ۱۱ به صورت تیزر، کلیپ، موشن گرافی و انتشار در فضای مجازی،  هماهنگی با موزه‌های حکمت و فلسفه، دخانیات، مقدم، ثبت احوال، موزه قرآن، موزه روان پزشکی و موزه جنگ (عمارت تیمور تاش) برای بازدید عموم به صورت رایگان، تهیه فیلم معرفی اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان گردشگری مجازی از دیگر مواردی است که برای اجرا طراحی شده است.

شهردار منطقه ۱۱ افزود: همچنین نقشه معرفی بیش از ۱۱۰ نقطه گردشگری در این منطقه تهیه و تولید شده است که در این هفته به صورت رایگان از راه ارتباطی شبکه‌های مجازی و سایت منطقه ۱۱ برای دسترسی عموم شهروندان منتشر خواهد شد.

او در پایان یادآور شد: در هفته تهران تور دوچرخه سواری در مسیرهای گردشگری سطح منطقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ ۱۴ مهر ماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از طریق شبکه های اجتماعی منطقه ۱۱ از برنامه این تورها مطلع شوند.

۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 13438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =