فضاهای گردشگری شمال تهران باید با فناوری های جدید به روز  شوند

فضاهای گردشگری تجهیز نشده در شمال تهران باید با برنامه ریزی، بهره گیری از فناوری های نو و حل مشکلات زیرساختی تجهیز شوند تا منابع جدید درآمدی محقق و شهروندان هم بتوانند از آن بهره مند شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه به مناسبت هفته تهران با تاکید بر توسعه و تجهیز فضاهای گردشگری منطقه یک اظهار داشت: منطقه یک حدودا ۵۰ کیلومتر مربع حریم خدماتی و ۱۲۷ کیلومتر مربع حریم استحفاظی را در خود جای داده است و دارای قابلیت های کم نظیری است که با استناد به قانون نظارت بر گسترش شهر تهران و ماده صد قانون شهرداری ها، شهرداری وظیفه صیانت و نگهداری از حریم را دارد و تجهیز و بارگذاری حریم نیازمند طرح ساختاری است که با توجه به اهمیت مدیریت شهری منطقه یک به گردشگری حریم، می تواند محور فعالیت های منطقه باشد.
موسوی افزود: ماهانه ۸۰۰ هزار نفر گردشگر در منطقه یک از همین فضاهای تجهیز نشده استفاده می کنند به طور مثال مجموعه توچال ۵۰ سال است احداث شده و نیاز دارد بروزرسانی شود و ضروری است فضاهای مشابه درمنطقه همچون ارتفاعات کلکچال، سوهانک و لشکرک نیز توسعه و تجهیز شود که برای تحقق این اهداف موانعی داریم که از اهم آن ها معضل ترافیک است. 
شهردار منطقه یک تصریح کرد: منطقه یک به تایید پلیس راهور برخی اوقات تا ۱۷ ساعت پیک ترافیکی دارد که در این راستا کارهایی از سوی مدیریت شهری انجام شده است از قبیل اتصال خط ۳به خط ۱ مترو و امتداد آن به چهارراه پارک وی، اصلاح هندسی بسیاری از معابر، اتصال ۳۵ متری افتخاری به امام علی(ع) جنوب، احداث پل خلبان شهید نوروزی، احداث خیابان کامل در خیابان شهرداری و تعریض خیابان حمید همگی در راستای کاهش ترافیک در منطقه یک انجام شده است اما با همه این ها تا کاهش معنادار ترافیک در منطقه فاصله داریم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رود دره ها فضای مناسبی برای گذران اوقات فراغت و توسعه فضای گردشگری است اما از آن جایی که تا به حال برنامه ای برای حریم نداشتیم و طرح ساختاری برای آن تصویب نشده، در نتیجه اقدامی در جهت تجهیز این فضاها انجام نشده است.همین امر سبب شده تا افراد سودجو از این فضاها سوء استفاده کنند.
او افزود: کمک و اتحاد همه دستگاه ها چون نیروی انتظامی، سازمان آب منطقه ای، شهرداری، دستگاه قضایی و... با هم می تواند این فضاها را به جای امن برای گذران اوقات فراغت مردم و منبع درآمدی مهمی برای شهر تبدیل کند.

۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 13508

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =