حضور کودکان مراکز پرتو در ویژه برنامه روز ملی کودک 

سید مالک حسینی گفت: در جشن بادبادک ها بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان مراکز پرتو میهمان ما بودند، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برنامه‌هایی را به طور مشترک به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرده است، اما سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی به طور خاص روی کودکان کمتر برخوردار، آسیب دیده و کار تمرکز دارد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، سید مالک حسینی مدیر عامل سازمان رفاه، از حضور بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان مراکز پرتو در «جشنواره بادبادک ها» خبرداد و گفت: تلاش داریم در این هفته هم جامعه را نسبت به کودکان و به خصوص کودکان خاص حساس کنیم و هم برای آن ها شرایط متفاوت و مفرحی را ایجاد کنیم.

حسینی در حاشیه برگزاری «جشنواره بادبادک ها» گفت: هر سال در ۱۶ مهر که با روز ملی کودک مصادف است، برای کودکان بزرگداشت و برنامه‌هایی با هدف توجه بیشتر مدیریت شهری به کودکان و آگاه‌سازی عمومی نسبت به «حق کودک بر شهر» برگزار می شود. 

 او افزود: کودکان سرمایه های کشور و اداره کنندگان جامعه در آینده هستند. اگر آن ها دوره کودکی خوبی نداشته باشند، در آینده خروجی های خوبی نخواهیم داشت. 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی بیان کرد: ماموریت سازمان  در این حوزه، مربوط به کودکان کم برخوردار اعم از کودکان کار، آسیب دیده و در معرض آسیب است و ما همواره تلاش کردیم این کودکان را مانند دیگر کودکان شهر ببینیم. 

حسینی ادامه داد: برنامه هایی که در این هفته تدارک دیده شد با همین رویکرد برگزار میشود و برنامه اصلی با عنوان «جشنواره بادبادک ها» دیروز در بوستان ولایت برگزار شد کهاز تمام مناطق تهران بیش از ۵۰۰ کودک میهمان ما بودند، لازم به ذکر است که این جشنوراه یک کار مشارکتی و گروهی است که کودکان علاوه بر تجربه حضور در محیطی شاد و مفرح میتوانند درکنار یکدیگر بازی و کار مشارکتی انجام دهند. 

او با اشاره به اینکه جشنواره بادبادک ها و تمامی برنامه های هفته ملی کودک در تمام مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران برگزار می شود، گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برنامه هایی را به طور مشترک به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرده است، اما سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی به طور خاص روی کودکان کار،کمتر برخوردار وآسیب دیده متمرکز است.

حسینی عنوان کرد: یکی از برنامه ها و تجربه های موفق ما تحت عنوان «پیک امید» بود که نوروز امسال آن را برگزار کردیم و قصد داریم در هفته کودک هم آن را دنبال می کنیم، این برنامه از طریق سیستم پرتابل  به طور سیار و در یک خودرو قرار دارد و در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کند.

۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 13560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =