توزیع عادلانه امکانات و کاهش آسیب اجتماعی با رویکرد مدیریت شهری

زهرا شمس احسان با همراهی محمد جواد خسروی، شهردار منطقه ۹ و جمعی از مدیران شهری از مراکز اجتماعی و فرهنگی منطقه بازدید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ زهرا شمس احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه از برخی پروژه ها شهری نیز بازدید کرد و گفت: با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد حس امنیت در شهروندان باید مراکز بی دفاع شهری که بستری مستعد برای بروز انواع آسیب‌های اجتماعی دارند شناسایی شده و تدابیر لازم بر ساماندهی این مراکز اندیشیده شود.

او ضمن گفت و گو با اهالی محله امام زاده عبدالله، با تاکید بر ضرورت سامان دهی بافت فرسوده این محله، افزود: با رویکرد نوین مدیریت شهری شاهد توزیع عادلانه امکانات و خدمات و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در محلات کم برخوردار شهر خواهیم بود.

 عضو شورای اسلامی شهر در بازدید از مراکز مهارت آموزی کوثر با تاکید بر ضرورت کارآفرینی اجتماعی بیان کرد: با توجه به مساله معیشت خانواده‌های کم بضاعت و اهمیت عدالت اجتماعی باید بستری مناسب با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و شهروندان کم برخوردار فراهم شود که با ایجاد مراکز مهارت آموزی مانند مجموعه کوثر، فعال کردن بازارچه و غرفه‌های دایمی در خیابان اجتماعی منطقه ۹ و بهبود کارکرد خدمات مراکز فرهنگی و اجتماعی توسط مجموعه شهری می توان در این راستا موثر و مفید واقع شود.

او با تأکید بر تلاش در راستای تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری درخصوص تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، گفت: باید توجه ویژه به اثربخشی برنامه‌ها و پروژه‌های اجتماعی شهرداری قرار گیرد و در پروژه های عمرانی پیوست اجتماعی و فرهنگی متناسب با بافت محلات منطقه انجام شود.

شمس احسان در بازدید از مددسرای امید تاکید کرد: مجموعه شهری با ایجاد مددسرا و ارائه خدمات به افراد بی خانمان، نقشی مثبت در ساماندهی اجتماعی و مهار آسیب های اجتماعی نظیر تکدی گری،   اعتیاد و  پدیده کارتن خوابی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه با اشاره به اینکه شهر تهران باید شهر خانواده شود، بر ارائه خدمات اجتماعی به افراد آسیب دیده اجتماعی تاکید ویژه داشت و گفت: باید با یک برنامه هدفمند و تخصصی، بتوانیم زمینه بازگشت این افراد به جامعه و پذیرش از جانب خانواده به عنوان ملجاء اجتماعی  فراهم شود.

در ادامه این بازدید محمد جواد خسروی، شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه سیاست ها و رویکرد اجتماعی مدیریت شهری در دوره جدید تغییر کرده است گفت: می بایست بتوانیم از ظرفیت نیروهای مردمی و داوطلب در کنار توان اجرائی نهاد مجموعه شهری بهره برد تا شاهد تحول جدی در فضای اجتماعی و فرهنگی پایتخت باشیم.

او افزود: باید شرایطی در شهر فراهم کنیم تا با حضور فعالانه خانواده ها و شهروندان در محیط شهر، فضایی با نشاط و سالم ایجاد شود، ضمن آنکه امکان بروز آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.

خسروی بیان کرد: با اقدامات جهادی و خدمت صادقانه می‌توان خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه کرد که منطقه ۹ با تمام توان و امکانات موجود در مسیر ایجاد شهری آباد همسو با رویکرد مدیریت ارشد شهری مبنی بر تهران، کلان شهر الگوی جهان اسلام حرکت می‌کند.

در این بازدید محله امام زاده عبدالله، مددسرای امید، مرکز پرتو کودکان کار و خیابان دکتر بدرالزمان قریب مورد پیمایش میدانی قرار گرفت.

۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
کد خبر: 13562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =