رفع مشکلات مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت‌های مجلس

 علی خضریان داشتن دغدغه مشترک میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر در مدیریت شهر تهران را مقدمه‌ای برای همکاری فی‌مابین دانست و گفت: شهرداری تهران از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی دربخط کردن نیروی انتظامی، وزارت خانه‌ها و سایر دستگاه‌ها برای حل مشکلات مدیریت شهری استفاده کند.

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی با میزبانی مجمع نمایندگان استان تهران  و با حضور شهردار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر برگزار شد. در این جلسه گزارش شهردار تهران از وضعیت شهر در حوزه‌های حمل نقل، محیط زیست، شهری و عمرانی ارائه شد.

 سخنگوی مجمع نمایندگان استان درباره این جلسه گفت: اعضای مجمع نمایندگان استان تهران، رویکرد والویت‌های مدیریت شهری که نیاز است در شورای شهر پیگیری شوند را مطرح کردند.

خضریان در ادامه توضیح داد: همانطور که رئیس شورای شهر تهران بیان کردند، شورای شهر نهادی است که ظرفیت قانونگذاری و نظارتی در شهر تهران را دارد اما با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی نهاد اصلی قانونگذار در کشور است، شورای شهر به تنهایی نمی‌تواند امور شهری را نظارت کند و این دغدغه مشترک میان ما و مجلس می‌تواند مسائل و مشکلات را رفع کند.

او درباره مدیریت شهر تهران گفت: یکی از مشکلات اصلی مدیریت شهر تهران این است که به عنوان یک کلانشهر و پایتخت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وظایف و مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد و نباید مدیریت آن مانند سایر شهرهای کشور باشد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از با اشاره به پایبند نبودن دولت گذشته به مطالبات مدیریت شهری، گفت: در مدیریت شهری گذشته دولت نسبت به  بعضی از تعهداتش به مدیریت شهر تهران پایبند نبوده  و طبق مصوبات جلسه امروز، باتوجه به حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت، قرار شد این مطالبات پیگیری شوند. همچنین شهرداری تهران از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی دربخط کردن نیروی انتظامی، وزارت خانه‌ها و سایر دستگاه‌ها برای حل مشکلات مدیریت شهری استفاده کند.

۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 13603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =