تخریب مخازن شن و نمک توسط معتادان متجاهر

شهر: اصغر عطایی گفت: زمان سردی هوا، معتادان متجاهر دست به هر کاری می‌زنند و ممکن است این مخازن را بسوزاند تا گرم شوند.

به گزارش خبرنگار شهر، با شروع فصل سرما، احتمال یخ‌زدگی خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها و دیگر معابر قوت می‌گیرد. چند سالی است شهرداری تهران جهت رفاه شهروندان، مخازن شن نمک را کنار معابر تعبیه می‌کند تا در صورت یخ‌زدگی بتوانند از آن استفاده کنند. اصغر عطایی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» تاکید کرد: در مناطق شهرداری مخازن زردرنگ مخصوص شن در نقاطی تعبیه می‌کنند که برف‌گیر هستند یا با برودت هوا دچار یخ‌زدگی می‌شوند. در صورت یخ‌زدگی موردی، شهروندان می‌توانند از کیسه‌های کوچک شن نمک موجود در این مخازن استفاده کنند.

او افزود: در حال حاضر مخازن شن نمک به تعداد نیاز مناطق تهیه شده است و در شهر جانمایی می‌شوند به جز معابری که به مخزن زردرنگ شن نیاز ندارند. مناطق شهرداری از آبانماه این مخازن را در تمام محلات شهر جانمایی می‌کنند که این تعداد در مناطق شمالی بیشتر است چرا که بارش برف و برودت هوا در این مناطق بیشتر از سایر مناطق است. مخازن زردرنگ شن نمک بیشتر در پل‌ها، رمپ و لوپ‌ها و... تعبیه می‌شود.

اصغر عطایی با اشاره به تخریب برخی از مخازن زردرنگ شن نمک گاهی توسط معتادان متجاهر در طول ماه‌های سرد، گفت: زمان سردی هوا، معتادان متجاهر دست به هر کاری می‌زنند و ممکن است این مخازن را بسوزاند تا گرم شوند. معتادان متجاهر به المان‌های دیگر شهر نیز آسیب می‌زنند اما این تخریب‌ها به دفعات زیاد رخ نمی‌دهد و به صورت موردی اتفاق می‌افتد. در بزرگراه‌ها و محل‌های خلوت آسیب بیشتری به المان‌های شهر زده می‌شود و در نقاط شلوغ این اتفاق کمتر رخ می‌دهد. معتادان حتی جان‌پناه‌های پله پل‌های عابر پیاده را هم تخریب می‌کنند که بسیار خطرناک است. به همین دلیل عوامل نواحی شهرداری المان‌های شهر را کنترل می‌کنند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این که معمولا کیسه‌های شن و نمک در مناطق شمالی تهران بیشتر استفاده می‌شود، تاکید کرد: تمام کیسه‌های شن نمکی که توسط مناطق توزیع شده، استفاده نمی‌شوند. مقدار زیادی از این کیسه‌های شن و نمک باقی مانده در انبارها نگهداری می‌شود تا در سال آینده دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 13606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =