۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 1363

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران:

۳۳ هزار ساختمان ارزیابی ایمنی شدند

علت۹۰ درصد آتش سوزی بوستان ها سهل انگاری و رعایت نکردن دستورالعلمل های ایمنی است
۳۳ هزار ساختمان ارزیابی ایمنی شدند

از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۳ هزار ساختمان در تهران ارزیابی ایمنی شدند. این در حالیست که از ابتدای امسال تمام ساختمان های در حال ساخت ملزم به اجرای ضوابط ایمنی هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در نشست مشترک با سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و مدیرکل امور خدمات شهری و محیط زیست گفت: سازمان برای مقابله با آتش سوزی ها در مسیر رشد و ارتقا قرار دارد و هر روز تجهیزاتی اضافه می کند تا بتواند به وظیفه خود انجام دهد.

او از رونمایی تجهیزات جدید آتش نشانی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در بخش پیشگیری از حوادث، سازمان وظایف زیادی دارد مثلا از ابتدای امسال تمام ساختمان های شهر که در حال ساخت هستند ملزم به اجرای ضوابط ایمنی شدند و با تلاش های سازمان عملیات بازدید و ارزیابی از ۳۳ هزار ساختمان صورت گرفته  و دستورات ایمنی به مالکین ابلاغ شده است.  
او از مردم خواست در زمینه ایمنی ساختمان ها مشارکت کنند و گفت: ساختمان هایی که به آنها دستورات ایمنی ابلاغ می شود باید به دستورات اهمیت دهند.  
داوری در اظهار نظری درباره آتش سوزی های اخیر بوستان ها در تهران گفت: آتش سوزی در تهران عجیب نیست و ده ها سال است که تابستان در بوستان ها  اتفاق می افتد،   آتش سوزی بوده است. در عین حال حوادث در دو سال گذشته نسبت به سال های قبل بیشتر بوده است که آن هم به دلیل تغییر میزان بارش است.  
رییس سازمان آتش نشانی با بیان این که در آتش سوزی های اخیر درختان کمتری آسیب دیده اند، گفت: حریق های اخیر چالش های بزرگی ایجاد نکرده است،  بررسی های ما نشان می دهد که ۹۰ درصد علت آتش سوزی ها سهل انگاری و رعایت نکردن دستورالعلمل های ایمنی بوده است.

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 1363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =