جزئیات تغییر طرح باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)

شهر: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حدود ۴ کیلومتر از مسیر باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در مجاورت کارخانجات و صنایع بدون کاربری قرار دارند، گفت: اگر هزینه‌ای در این مسیر انجام شود به معنای هدر رفت سرمایه‌های شهروندان است.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران چندی پیش در نشست بررسی طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) اعلام کرده بود که حدود ۴ کیلومتر مربع از مسیر باغ راه در محدوده صنعتی منطقه ۱۸ وجود دارد. به همین علت احتمال دارد که این طرح در محدوده صنعتی منطقه ۱۸ با توجه به پیش بینی مسیرهای پیاده روی، بازنگری شود .

در همین رابطه؛ سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با شهر، درباره این ۴ کیلومتر مسیر در باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)، بیان کرد: بخشی از مسیر باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)، مسکونی نیست. کارخانجات و صنایع بسیاری در این محدوده ۴ کیلومتری قرار دارد که فاقد کاربری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اضافه کرد: انجام هزینه سنگین و احداث مبلمان شهری و امکانات در مسیری که در مجاورت آن ساکنانی قرار ندارند، هدر رفت سرمایه است. باید در این بخش از مسیر با حداقل امکانات، آشفتگی بصری را از بین برد. اما نباید المان‌های یک پیاده راه نظیر مسیر ویژه روشندلان، دوچرخه، پیاده روی و ... برای این بخش از مسیر باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) ساخته شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر هزینه‌ای در این مسیر انجام شود به معنای هدر رفت سرمایه‌های شهروندان است، گفت: این مسیر ۴ کیلومتری به دور از محل‌های سکونت شهروندان قرار دارد. زمانی‎که محل سکونتی نباشد ترددی هم صورت نمی‌گیرد.

او درباره عدم احداث امکانات و المان‌ها و از بین رفتن پیوستگی مسیر باغ راه، توضیح داد: این چهار کیلومتر مسافتی طولانی است. مردم بیشتر از یک کیلومتر را پیاده روی نمی‌کنند اما اگر قرار باشد که ۴ کیلومتر در فضای بیابانی شهر با المان‌های کامل ساخته شود، منابع مالی هدر می‌رود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، عنوان کرد: البته همکاران حوزه عمرانی هم همین اعتقاد را دارند؛ در فضایی که مسیر پیاده روی مردم نیست نباید هزینه‌ها هدر برود. این مسیر ۴ کیلومتری جزو باغ راه حضرت فاطمه (س) است اما با پوشش ساده‌تر و بدون نصب مبلمان‌های شهری در مسیر خواهد بود.

۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 13658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =