ابلاغ دستور العمل جدید طرح نگهداشت شهر برای زمستان و پاییز ۱۴۰۰ در تهران

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از ابلاغ دستور العمل جدید طرح نگهداشت شهر خبر داد و گفت: طی روزهای آتی، دستور العمل جدید طرح نگهداشت شهر برای ۲ فصل پایانی سال جاری ابلاغ و در دستور کار مناطق ۲۲ گانه قرار می گیرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری، در جلسه تکریم و معارفه شهردار جدید منطقه، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) گفت: باید طوری زندگی کنیم که دیگران از وجودمان در آسایش باشند .

او با اشاره به توصیه‌ها و تاکیدات راهبردی شهردار محترم تهران گفت: برای رسیدن به "تهران، الگوی کلانشهر جهان اسلام" باید چهارچوب‌های ذهنی و استراتژیک برای خود ترسیم کنیم.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر تقویت محله‌ها و نواحی گفت: برای رسیدن به رضایتمندی شهروندان و اهداف تعیین شده، نیازمند تقویت محله ها و نواحی هستیم.

نظری در ادامه با اشاره بازنگری و ابلاغ دستورالعمل جدید طرح نگهداشت شهر در شهر تهران گفت: نگهداشت شهر، کار مستمر شهرداری است. اما باید زمانی را برای خانه تکانی انجام دهیم که پاییز و زمستان فصل مناسبی برای این خانه تکانی است .

او بیان کرد: بنده به عنوان یک شهروند تهرانی از پروژه های اجرا شده در منطقه ۴ به ویژه پروژه تقاطع غیرهمسطح خیابان ریحانی به بزرگراه امام علی(ع) رضایت داشته و بهره لازم را بردم و اگر این نگاه در شهرداری تهران تسری پیدا کند بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد.

در ادامه این مراسم، رضا پوریافر شهردار جدید منطقه ۴ ضمن تشکر و قدردانی از حسن اعتماد و نظر مثبت شهردار تهران و معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری گفت: شهرداری تهران بیش از ۳۰۰ وظیفه را انجام می دهد و از پیچیده‌ترین سازمان‌های کشور محسوب می‌شود و به نوعی از تولد تا فوت با مردم همراه است و مردم شبانه روز خدمات شهرداری را می بینند و با آن سرو کار دارند.

او افزود: از طرفی با توجه به اینکه ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند عملکرد مدیریت شهری ارتباط مستقیمی با رضایت مردم دارد و رضایت مردم از نظام و انقلاب به نوعی با عملکرد مدیریت شهری و شهرداری ارتباط مستقیم دارد.

پوریافر افزود: معمولا شهرداری ها و کلانشهرها نگاهی الگوبردارانه از تهران دارند و علاوه بر رضایتمندی مردم از شهرداری، نگاه شهرهای دیگر به شهرداری هم ویژه است.

او با بیان اینکه منطقه ۴، حدود ۱۰ درصد مساحت و جمعیت کلانشهر تهران را به خود اختصاص داده است افزود: با توجه به جایگاه ، وسعت، حجم و تنوع و تفاوت های قومی جمعیتی و این نگاه تاثیر گذاری منطقه ۴ در کل کشور  باید برنامه ریزی و تلاش مضاعف کرد.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به راهبردها و رویکردهای مدیریتی مدیریتی شهردار تهران گفت: عدالت محوری، محله محوری، مسجد محوری، تخصص گرایی، تعامل سازنده با مؤثران شهر، شایسته سالاری، فساد ستیزی، مشارکت پذیری و هوشمندسازی از جمله رویکردهای شهردار تهران برای اداره شهر است و ما نیز باید بر این اساس برنامه ریزی کنیم.

پوریافر افزود: هر چقدر تلاش کنیم و مردم با ما همراه نباشند و ذهنیت اصلاح نشود، کارها ابتر می ماند. همیشه نگاه مردم به این دستگاه خاص است و باید ضمن همراه کردن مردم اثر بخشی را افزایش دهیم.

او افزود: قانون مداری، شفافیت بدون احساس تبعیض، سلامت درونی، حضور میدانی و اثرگذار، عطوفت و کمک به مردم، پیگیری نیازهای مردم با عاطفه و محبت می تواند تصویر را در ذهن مردم اصلاح کند و بدانند که شهرداری کمک حال آن ها و در کنار آنها است.

شهردار منطقه ۴ در پایان اظهار امیدواری کرد با کمک همکاران خدوم و توجه ویژه کلان به منطقه ۴ در مباحث تخصیص نقدینگی ها و توجه به نیروی انسانی بتوانیم اقدامات خوب و اثرگذاری در این منطقه انجام دهیم.

در این مراسم همچنین، محمد محمددوست شهردار سابق منطقه ۴ به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته طی سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ پرداخت.

بر اساس این گزارش با ابلاغ حکم زاکانی شهردار تهران، توسط حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، رضا پوریافر به سمت شهردار منطقه ۴ منصوب و از زحمات شهردار سابق این منطقه قدردانی شد.

۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 13722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =