۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 13739
اساسنامه سازمان‌های شهرداری دارای اشکالات اساسی است

شهر: فروزنده یکی از اشکالات اساسی اساسنامه و آیین‌نامه معاملاتی ۱۹ سازمان شهرداری را مسایل حقوقی عنوان کرد و گفت: شهرداری با کمک شورای شهر و هماهنگی با کمیسیون‌های تخصصی تصویب آیین‌نامه‌ای را می‌تواند در دستور کار قرار دهد که سبب بهبود و انضباط کار سازمان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، لطف‌الله فروزنده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران امروز –سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰- در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران در تشریح لایحه توقف آیین‌نامه معاملاتی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری گفت: در شورای شهر پنجم، اساسنامه مربوط به ۱۹ سازمان‌ تصویب و به وزارت کشور ارسال شد.

به گفته او؛ این مصوبه دارای اشکالات اساسی است و تمام کارشناسان و مسئولان سازمان‌های شهرداری بر این موضوع تاکید دارند و معتقدند که اجرای آیین‌نامه معاملاتی، مشکلات زیادی برای شهرداری تهران و این سازمان‌ها ایجاد می‌کند.

فروزنده با بیان اینکه باید کار کارشناسی دقیقی در این رابطه انجام شود، توضیح داد: شهرداری با کمک شورای شهر و هماهنگی با کمیسیون‌ها آیین‌نامه‌ای که سبب بهبود و انضباط کار سازمان‌ها می‌شود را می‌تواند در دستور کار قرار دهد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، گفت: شورای شهر تهران و شهرداری در دوره جدید برنامه‌ها و نقطه نظرهایی دارند که باید در اساسنامه‌ سازمان‌ها لحاظ شود.

ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هم در جلسه امروز شورای شهر تهران، درباره آیین‌نامه معاملاتی سازمان‌های شهرداری، با بیان اینکه اساسنامه فعلی اشکال‌های اساسی دارد توضیح داد: یکی موارد مورد توجه در این دوره به عنوان شورای انقلابی و مجموعه مدیریت شهری انقلابی جلوگیری از فساد است. این در شرایطی است آیین‌نامه معاملاتی ۱۹ سازمان دارای اشکالات حقوقی و خلاهای زیادی است که سبب بروز تخلفات می‌شود.

به گفته معاون شهردار تهران، اشکالات حقوقی از این خلاها رخ می‌دهد که برای اصلاح آن کار حقوقی نیاز است. دومین مساله این است که آیین‌نامه معاملاتی سازمان‌ها نیاز به کارشناسی زیادی دارد و در عین حال که تیم جدید تمام وقت در حال کار است، اما سرعت عمل نباید سبب شود اساسنامه مشکل‌دار در سازمان‌ها اجرا شود.  

به گزارش شهر، دو فوریت لایحه «توقف اساسنامه‌های ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری تهران به انضمام آیین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان‌های وابسته و مقررات استخدامی مستخدمین موقت شهرداری تهران» با ۱۹ رای موافق اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

سازمان‌های املاک و مستغلات، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، بوستان‌ها و فضای سبز، بهشت زهرا (س)، مدیریت پایانه‌های مسافری و پارک‌سوارها، پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی محیط کار، حمل ‌و نقل و ترافیک، رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، زیباسازی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، عمران امور مناطق، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت پسماند، مدیریت میادین میوه و تره‌بار، مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، مشاور فنی و مهندسی، مهندسی و عمران، نوسازی و ورزش، ۱۹ سازمانی هستند که در دوره پیشین مدیریت شهری آیین‌نامه معاملاتی‌شان تغییر کرد.

۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 13739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =