نارضایتی از شهرداری کاهش یافته است

شهر: معاون سابق اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم تودیع و معارفه معاونین قدیم و جدید اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در پیمایش‌های ملی سال ۹۴ و ۹۷ شرایط نارضایتی از شهرداری ثابت مانده و حتی از بدترین رتبه چند پله بهتر شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون سابق امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم تودیع و معارفه معاونین قدیم و جدید اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به این که حوزه اجتماعی یکی از بخش‌های مهم شهرداری است، تاکید کرد: از قدیم مردم بیشترین مراجعه را به سه ارگان بلدیه، نظمیه و عدلیه داشتند و بیشترین نارضایتی هم از این ارگان‌ها بوده است. در پیمایش‌های ملی سال ۹۴ و ۹۷ شرایط شهرداری ثابت مانده و حتی از بدترین رتبه چند پله بهتر شده است.

معاون سابق امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که در شهرداری به صورت مستمر نظرسنجی می‌شد، افزود: بیشترین میزان ارتباط مردم با شهرداری است و نارضایتی از آن نیز بیشتر منتقل می‌شود. در مجموع نارضایتی بیشتر شده و نظر مردم درباره عملکرد شهرداری سنجیده و منتشر می‌شد. در دهه اخیر شرایط شهرداری بهتر شده است و نگهداشت این ثبات در رضایتمندی شهروندان ضروری است.

شهرداری کنشگر مرزی بین مردم و حکومت است

محمدرضا جوادی یگانه در ادامه گفت: شهرداری زیر ذربین و شایعه بسیار زیاد و فضای مجازی نیز در عملکرد شهرداری تاثیرگذار بوده است. شاید در دهه گذشته شهرداری نیاز به کار مضاعف نداشت اما در این دهه کار کاملا برعکس است. وجهه شهرداری بهبود یافته و پرسنل آن اعتباری دارند.

او تاکید کرد: شهرداری نیاز دارد بیشتر دیده شود و با اطلاع‌رسانی افزایش سرمایه اجتماعی را ایجاد کند. از سوی دیگر شهرداری باید اجتماعی‌تر شود. چند سال است مرگ و میر در اثر سرما در تهران رخ نداده است یا کتک زدن دستفروشان در تهران اتفاق نمی‌افتد اما هنوز در شهرهای دیگر دستفروشان کتک می‌خورند. حتی یک نمونه از این نکات هم مهم است. عناصر شهرداری باید متوجه فضای اجتماعی شهردای باشند.

معاون سابق امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: شهرداری تهران آسیب‌های اجتماعی ملموس را هم دنبال می‌کند. مسئله این است که شهرداری متولی نیست بلکه مطالبه‌گر است. شهرداری کنشکر مرزی بین مردم و حکومت است. شهرداری باید بتواند حوزه‌هایی مانند مشارکت مردمی، نشاط اجتماعی و... را افزایش و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد. نگاه کلی به شهرداری باید فارغ از اهمیت نگاه کالبدی و خدماتی باشد مانند اهمیت کمپین «تهران دوباره جان می گیرد» که به نحو احسن انجام شد و شهرداری باید در حوزه اجتماعی همیشه موفق عمل کند.

۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 13860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =