تهران الگوی شهرهای کشور/ نگاه به ورزش در بستر پر کردن اوقات فراغت

دبیر گفت: به ورزش باید برای پر کردن اوقات فراغت مردم نگاه کنیم زیرا هرچه بیشتر در حوزه اوقات فراغت ورزش پر رنگ‌تر دیده شود هزینه‌های غیر کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) گفت: ابتدای صحبت خود می‌خواهم درباره مکانی که امروز گرد هم جمع آمدیم (مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم) توضیح دهم و باید بگویم در گذشته این مکان کارخانه تولید چرم بود و سال ۸۵ که در شورای شهر تهران مسئولیت گرفتم موضوع را دنبال کردم تا شهرداری منطقه این مجتمع را تصاحب کرد.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان این مطلب که مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی‌هاشم (ع) دارای سند است، افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران قرار بود ۴ سالن ساخته شود که تنها جنوب آن ساخته شد و ساختمان های شرق و غرب و شمال آن باقی مانده که امیدوارم شهردار تهران آن را دنبال و به سرانجام برسد.

دبیر با بیان این مطلب که بعد از رییس جمهور اجرایی‌ترین فرد شهردار تهران است، ادامه داد: تشکر می‌کنم از شهردار تهران و معاون فرهنگی و اجتماعی جهت تشکیل این جلسه و باید تاکید کنم ظرفیت شهرداری تهران به اندازه ۱۰ وزارتخانه است و مردم از آشپزخانه تا مکان دفن با شهرداری تهران کار دارند و شهرداری در امور مردم دخیل است.

او بیان کرد: در حال حاضر نمی دانم آمار دقیق ساکنان شهر تهران چقدر است اما تا جایی که اطلاع دارم ۹ میلیون نفر جمعیت شب و ۱۴.۵ تا ۱۵ میلیون نفر جمعیت روز شهر تهران است و تهران ظرفیت عجیب و غریبی دارد.

رئیس فدراسیون کشتی با تاکید بر این نکته که تهران الگویی برای همه شهرهای کشور است، بیان کرد: هر اقدامی در تهران انجام شود به تبع آن در دیگر شهرها نیز اتفاق می افتد و من در مازندران گفتم کشتی در تهران از بین رفته است و نگذارید در مازندران نیز همین انفاق رخ دهد.

دبیر ادامه داد: بزرگان کشتی یادشان است که در گذشته ۱.۵ میلیون نفر کشتی گیر فعال در کشور داشتیم که امروز بر اساس آمار ثبت شده نزدیک به ۳۰ هزار نفر است.

او با اشاره به ظرفیت استان‌ها در رونق کشتی گفت: اگر کرمانشاه، مشهد، تهران و مازندران در رقابت با یکدیگر باشند کشتی آزاد بسیار پیشرفت می کند. گفتنی است در کشتی فرنگی استان های دیگری هم فعال هستند.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: به ورزش باید برای پر کردن اوقات فراغت مردم نگاه کنیم و قرار نیست همه فعالان ورزش رضا یزدانی شوند زیرا هرچه بیشتر در حوزه اوقات فراغت ورزش پر رنگ تر دیده شود هزینه‌های غیر کاهش پیدا می کند.

۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 13869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =