شورای شهر نباید در انتصابات شهرداری دخالت داشته باشد

شهر: چمران گفت: اصولا شورای شهر نباید در انتصابات دخالت داشته باشد چون شهردار را شورای شهر انتخاب می‌کند و مسئولیت انتخاب و انتصاب با شهردار است. در دوره‌های قبل هم این اتفاق نیفتاد و در انتصابات دخالتی نکردم.

به گزارش خبرنگار شهر،  مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سه شنبه - ۴ آبان ۱۴۰۰- ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) تاکید کرد: باید در پناه رهنمودهای پیامبر اسلام بتوانیم نقش یک مسلمان واقعی را به خوبی ایفا کنیم و نمونه خوبی از مسلمانان در تاریخ باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: روز اول آبان سالگرد شهادت مظلومانه شهید مصطفی خمینی است. این شهادت و حوادث بعد از آن جرقه‌های انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد. شهادت ایشان را گرامی می‌داریم.

چمران بیان کرد: امروز ۴ آبان روز اعتراض امام خمینی (ره) به پذیرش کاپیتولاسیون در سال ۴۳  است. کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی آن زمان مطرح شد و دولت و مجلس آن را پذیرفتند. سخنرانی امام خمینی (ره) در آن سال این بود: «اگر یک مجتهد ایرانی به دست سرباز آمریکایی آسیب ببیند، نمی‌توانیم کاری بکنیم ولی سرباز آمریکایی مصون است.» پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مواردی که حذف شد، مسئله کاپیتولاسیون بود که موجب افتخار کشور و انقلاب اسلامی است.

او در واکنش به انتصاب یکی از بستگان شهردار تهران به سمت مشاور ویژه شهردار گفت: بنده در جریان نبودم اما شنیدم و می‌پرسم تا موضوع را مشخص کنم. گویا این انتصاب براساس نسبت نبوده اما این موضوع را پیگری می‌کنم. در هر صورت یکی از نزدیکان باشد هم می‌تواند جایگاه داشته باشد به شرط اینکه قابلیت پذیرش انتصابات را داشته باشد.

چمران بیان کرد: اصولا شورای شهر نباید در انتصابات دخالت داشته باشد چون شهردار را شورای شهر انتخاب می‌کند و مسئولیت انتخاب و انتصاب با شهردار است. در دوره‌های قبل هم این اتفاق نیفتاد و در انتصابات دخالتی نکردم.

او با تاکید بر اینکه شهردار تهران مسئول انتصابات است، افزود: نظارت متفاوت است از اینکه بخواهیم در انتصابات دخالت کنیم و دخالت اعضای شورای شهر در انتصابات خلاف قانون است. بحث مشورت هم موضوع دیگری است که تا آن جایی که بنده اطلاع دارم با اعضای شورای شهر مشورت‌ می‌شود.

۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 13878

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =