بازدید از محلات برای شناسایی مشکلات و رفع آنها در منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ در دور جدید بازدیدهای میدانی به همراه جمعی از معاونان، مدیران، شورایاران و معتمدین محلی در راستای رسیدگی به مطالبات شهروندان از سطح منطقه بازدید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای حل مشکلات محله‌ای گفت: بازدیدهای میدانی و حضور در سطوح محلی فرصت مناسبی برای شناخت اولویت تقاضاهای مردمی و انتظارات آنها از مدیریت شهری است، در بازدیدهای میدانی طراحی مناسبی با ویژگی‌های نظارت، تعهد، ارتباط بهتر و... صورت گرفته و در آن راه‌های شناسایی مسائل و مشکلات در سطح محلات ، پیگیری و نظارت در کمترین زمان ممکن مدنظر قرار گرفته است.

او با حضور در مساجد به عنوان پایگاه‌های اجتماعی افزود: امروز رویکرد مدیریت شهری توجه به مطالبات شهروندان است، با تکیه بر برنامه‌ریزی برای بازدیدهای محله‌ای به عنوان راه حلی مناسب برای پاسخگویی به تقاضاهای مردمی، این رویه به سرعت در مدیریت شهری منطقه نهادینه می‌شود، در راستای تحقق سیاست‌های مدیریت ارشد شهری بازدیدهای مستمر از محلات جهت شناسایی مسایل، مشکلات و رفع آنها و انجام اقدامات اجرایی لازم صورت می گیرد.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به بافت‌های فرسوده، گفت: این موضوع همواره از دغدغه‌های مدیران و مسئولان بوده و مورد توجه قرار دارد، با اجرای طرح بازآفرینی شهری گام‌های بلندی در جهت نوسازی این بافت‌ها و رفع آن برداشته می‌شود، شکل‌گیری برخی از محلات بنا به دلایل متعدد به گونه‌ای است که با ضوابط و معیارهای شهرسازی و معماری امروز مغایرت دارد، این بافت‌ها به مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تاسیسات شهری آنها نیز فرسوده شده و کارکردهای شهری خود را از دست می دهند.

روحانی بیان کرد: امروزه ارتقا کیفیت‌های محیطی یکی از مهم‌ترین موضوعات مدنظر در طرح‌های توسعه شهری و مهم تر از آن پروژه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده منطقه است، هدف اصلی توجه به موضوع بافت‌های فرسوده حفاظت و صیانت از افرادی است که در سکونت گاه‌های نامناسب با بافت‌های ضعیف و فرسوده شهری زندگی می‌کنند و با خطر روبرو هستند.

او درباره بازدیدهای انجام شده، افزود: بازدیدهای امروز از گود محله باغ آذری، مرکز نگهداری از کودکان بعثت، سازمان پسماند و ساختمان‌های اطراف آن، لوتوس مال و خانه‌های مسکونی اطراف مجتمع تجاری، ۲۰ متری جوادیه و ... در راستای پیگیری مطالبات شهروندان انجام شد و شهروندان در بازخورد مطالبات خود باید از روند اقدامات آگاه باشند.

۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 13918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =