استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای در جهت توسعه سیلوی تهران

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ با حضور در اداره کل غله و خدمات بازرگانی منطقه یک از سیلوی قدیمی تهران و مرکز نوآوری صنعت غذا بازدید به عمل آورد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سیدمرتضی روحانی شهردار منطقه با حضور در سیلوی ۸۰ ساله تهران از روند گنجایش ذخیره‌سازی، تاسیسات فنی تجهیزات و ماشین‌آلات سیلوی تهران اطلاعات کسب کردند و در دیدار با عباس ارشدی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان تهران، مقرر شد تفاهم‌نامه میان شهرداری و اداره غله و خدمات بازرگانی استان تهران، در زمینه‌های فنی و زیباسازی منعقد شود.

او در حاشیه این بازدید با توجه به توضیحات عباس ارشدی درباره سیلوی تهران و وضعیت تاسیسات، بهبود و توسعه این مکان تاریخی و استراتژیک افزود: توسعه نیازمند حمایت و همکاری سازمان‌های مختلف است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعامل خوبی میان اداره غله و شهرداری برای رفع مشکلات و آشنایی عموم از این مکان تاریخی و ارزشمند صورت بگیرد. باید از ظرفیت‌های منطقه‌ای به درستی در جهت توسعه استفاده شود و دانش آموزان مدارس از این مکان بازدید داشته باشند تا از نزدیک شاهد این تجهیزات و ماشین آلات باشند و با این مرکز نوآوری صنعت غذا آشنا شوند.

در ادامه این بازدید شهردار منطقه ۱۶ با حضور در مرکز نوآوری صنعت غذا، در جریان روند خدمات‌دهی این مرکز قرار گرفت.

طی این بازدید که از سیلوی تهران و آکادمی ملی نان، مدیرعامل سیلو در خصوص ظرفیت‌های آکادمی و فعالیت‌های شهری آن در زمینه همکاری‌های مربوطه گزارشی ارائه داد و در ادامه از چگونگی عملکرد و وظایف اداره کل در مورد ذخیره سازی کالاهای اساسی و نگهداری و توزیع گندم مطالبی بیان کرد و در پایان به برنامه زیباسازی محوطه سیلو و آکادمی نان و نیز همکاری‌های هرچه بیشتر با شهرداری منطقه اشاره کرد.

 علی شفیعی، مدیر اجرایی مرکز نوآوری صنعت غذا نیز در ادامه بیان کرد: مرکز نوآوری صنعت غذا با جذب سرمایه برای شرکت‌های دانش بنیان، ادامه مسیر را برای تولیدکنندگان هموار می‌کند و جذب سرمایه ۵۰ میلیاردی برای شرکت پالایشگاه سلولزی در جهت تبدیل ضایعات زراعی به باتری و موارد استفاده در صنایع دفاعی، یکی از کارهای شاخص این مجموعه بوده است.

همچنین این مجموعه در حوزه بلاک‌چین، لجستیک، IT و B2B، ورود پیدا کرده است تا گستره خدمات خود به شرکت‌های دانش بنیان را گسترش دهد.

۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 13969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =