مکاتبه با وزارت بهداشت برای تزریق دُز سوم واکسن کارکنان بهشت زهرا (س)

امیر حاجی‌نورمحمدی گفت: در صورت به سرانجام رسیدن مکاتبات شهرداری تهران با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) و گروه‌های پرخطر در اولویت تزریق دُز سوم واکسن کرونا هستند.

امیر حاجی‌نورمحمدی، سرپرست شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره روند واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران توضیح داد: شرکت شهر سالم از ابتدای آغاز واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران اعلام کرد که آمادگی دارد تا ۱۰۰ کارکنان و خانواده‌هایشان را واکسینه کند و حتی رایزنی‌هایی با وزارت بهداشت برای دُز سوم هم انجام شده است.

 او افزود: برای دز سوم واکسن یا دُز یادآور برای کارکنان شهرداری تهران مکاتباتی با وزارت بهداشت و درمان انجام شده، اما بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت از زمان تزریق دُز دوم باید ۶ ماه گذشته باشد تا واکسیناسیون دُز سوم آغاز شود. در شهرداری تهران کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) بر این اساس در اولویت هستند. مکاتبه‌هایی هم با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده تا واکسیناسیون دُز سوم این گروه و سایر گروه‌های پرخطر بر اساس زمابندی انجام شود.

سرپرست شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: بر اساس پروتکل و دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان، اولویت تزریق دُز سوم با کادر درمان است و در مراحل بعدی هم دسته‌بندی‌های دیگری وجود دارد.

 حاجی‌نورمحمدی با اشاره به الزام کارکنان دولت و شهرداری‌ها به واکسیناسیون بیان کرد: بر اساس لیستی که به شرکت شهر سالم ارسال شده است، ۱۰۰ درصد پیمانکاران و خانواده‌هایشان و ۷۵ درصد کارکنان شهرداری واکسینه شده‌اند. ۲۵ درصد باقی‌مانده هم یا به دلایل پزشکی و یا بیماری و داشتن کرونا موفق به تزریق واکسن نشده‌اند.

او گفت: با این حال شهرداری تهران آمادگی دارد تا هر زمان وزارت بهداشت و درمان دستورالعمل تازه‌ای صادر کرد، واکسیناسیون دُز سوم را برای کارکنان آغاز کند.

۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 13974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =