مطرح شدن جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی منطقه ۲۰، در سطح ملی و بین المللی

شهردار تهران به همراه اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران منطقه ۲۰ و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی و گردشگری منطقه تاریخی شهر ری بازدید و در گفت‌وگوی مستقیم با ساکنان این منطقه از نزدیک مشکلات و نیازهای اهالی این منطقه را بررسی و رصد کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی در اولین گام از سلسله بازدیدهای هفتگی خود از مناطق به همراه اعضای شورای شهر تهران و معاونان ‌به منطقه ۲۰ تهران رفت و از بخش‌های مختلف این منطقه بازدید کرد.

محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های میراث فرهنگی منطقه ۲۰ با تاکید بر اینکه حفظ و تقویت جاذبه‌های گردشگری پایتخت از اولویت‌های شهرداری تهران است، گفت: جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی منطقه ۲۰، قابلیت مطرح شدن در سطح ملی و بین المللی دارند.

او با اشاره به برخی مشکلات شهروندان منطقه ۲۰ در روند ساخت مجموعه ایوان ری بیان کرد: نقشه ساخت مجموعه ایوان ری در کنار برج طغرل در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی طراحی و برنامه‌ریزی شد و با گذشت سال‌ها ممانعت‌ میراث فرهنگی، در نهایت خرداد ماه سال جاری با حضور شهردار وقت افتتاح اما بلافاصله به دلیل کمبودهای زیرساختی متوقف شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در حین بازدید از سالن‌ها و زیرساخت های ایوان ری، دستور پیگیری مشکلات ساخت این مجموعه را صادر و اعلام کرد: لازم است این مجموعه فرهنگی هر چه سریع‌تر تکمیل و شرایط بهره برداری برای گردشگران و مردم فراهم شود.

توکلی‌زاده در حاشیه بازدید از مجموعه ایوان ری با حضور در بین مردم، از مشکلاتی که سال‌هاست میراث فرهنگی این منطقه به دلیل وجود برج طغرل در محله ظهیرآباد برای ساکنان ایجاد کرده است مطلع شد.

او در پایان این بخشی از بازدید منطقه ۲۰ عنوان کرد: حفظ میراث فرهنگی و رفع مشکلات مردم وظیفه‌ اصلی شهرداری تهران است که باید با نگاهی کارشناسانه منجر به حل مشکلات میراث فرهنگی مناطق مختلف از جمله منطقه ۲۰ شود. چرا که این میراث فرهنگی امانتی برای آیندگان است که امروز در دستان ما قرار دارد.

آغاز پویش «تهران دوباره جان می‌گیرد» در شهرک مسکونی گلستان

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه بازدید از زیرساخت‌های منطقه ۲۰ از تعیین تکلیف زمین مجاور شهرک گلستان به منظور آماده سازی برای استفاده ساکنان این شهرک خبر داد و گفت: شهرک مسکونی گلستان، به دلیل زیر ساخت فنی نامناسب درگیر مشکلات و مسائل متعددی است که باید هرچه سریعتر برطرف شوند. از همین رو تلاش خواهیم کرد زمین مجاور این شهرک برای ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی تعیین تکلیف شود.

توکلی زاده پس از گفت‌وگو با ساکنان شهرک گلستان، گفت: تلاش خواهیم کرد زمین مجاور شهرک مسکونی گلستان هرچه زودتر برای اشتغال زایی و زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور ایجاد شغل‌های خانگی برای زنان بد سرپرست یا زنان سرپرست خانوار مهیا شود.

او ضمن بازدید از منطقه پاکستانی نشین شهرری گفت: در راستای اجرای پویش «تهران دوباره جان می‌گیرد» از سوی شهرداری تهران، از هفته جاری طرح واکسیناسیون سراسری در شهرک گلستان اجرا می‌شود.


گرمخانه ۱۳ آبان کیفی سازی می‌شود

در ادامه بازدید شهردار تهران و اعضای شورای شهر و معاونان از زیرساخت‌های منطقه ۲۰، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای طرح کیفی سازی گرمخانه ۱۳ آبان واقع در شهرری خبر داد.

براساس این گزارش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، توکلی زاده پس از پاسخ به سوالات اهالی منطقه، برای بررسی وضعیت سوله ‌های اسکان و گرمخانه‌ محله ۱۳ آبان واقع در ناحیه ۳ منطقه ۲۰ از این مجموعه ها بازدید و بر ضرورت اجرای طرح کیفی سازی گرمخانه ۱۳ آبان تاکید کرد.

توجه به ترغیب شهروندان  به حفظ ورزش پهلوانی

بر اساس این گزارش معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه تاریخی شهر ری، از زورخانه تاریخی تختی بازدید کرد و گفت: لازم است که حفظ بافت تاریخی زورخانه تختی و ترغیب جوانان به این ورزش پهلوانی در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد.

او همچنین از بوستان نغمه محله ظهیر آباد بازدید و از نزدیک با شهروندان و به خصوص نوجوانان این محله دیدار و گفت‌و گو کرد و مقرر شد یکی از دو زمین چمن بوستان نغمه برای استفاده بانوان بهسازی شود.

ضرورت بهبود کیفیت زیرساخت های ورزشی منطقه 

 توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین در بازدید از مجموعه فرهنگی ورزشی الزهرا (س) عنوان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا شاهد حضور و تسهیل استفاده بانوان از امکانات مجموعه ورزشی الزهرا (س) باشیم.

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در بازدید از امکانات و زیرساخت‌های منطقه ۲۰ تهران و تاکید بر ارتقاء کیفیت زمین چمن ورزشگاه شهر سالم گفت: بهبود کیفی امکانات ورزشگاه، ایجاد فضای امن و مناسب برای حضور بانوان، ترمیم بافت سالن‌های ورزشی، احداث و تقویت دیوارهای صوتی به منظور کاهش و رفع مزاحمت‌های صوتی برای ساکنان حریم ورزشگاه شهر سالم و حفظ و ارتقا بافت زیست محیطی این مجموعه از جمله اقدامات مهمی است که باید در زمینه بهبود کیفیت امکانات ورزشی منطقه ۲۰ در دستور کار قرار گیرد.

۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 13977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =