اتمام مرمت مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان، شمال به جنوب

مسعود حق لطفی گفت: مرمت اساسی تعدادی از خطوط تندروی بزرگراه آزادگان در حدفاصل بزرگراه شهید لشگری تا خروجی بزرگراه فتح به اتمام رسید.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مسعود حق لطفی، سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق، بیان کرد: محدوده اجرایی عملیات مرمت اساسی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان شامل باند شمال به جنوب این بزرگراه در بخش حدفاصل بزرگراه شهید لشگری تا رمپ خروجی بزرگراه فتح است. عملیات مرمت در مسیری به طول تقریبی ۲.۲ کیلومتر و عرض متوسط ۸.۲۵ متر، از اواخر خرداد ۱۴۰۰ و در قالب عملیات مرمت شبانه آغاز و سپس ضمن رعایت تمهیدات ترافیکی پلیس راهور طی ساعاتی از روز انجام شد.

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان با توجه به تردد ماشین‌های سنگین و عمق آسیب‌های وارده به روکش آسفالت انجام شده ، افزود: عملیات در  ۴ مرحله کلی شامل تراش و خاکبرداری مسیر (به عمق تقریبی ۴۰ سانتیمتر)، تثبیت بستر با سیمان به عمق ۲۰ سانتیمتر، اجرای بتن غلتکی به ضخامت ۲۰ سانتیمتر و درنهایت قیرپاشی و اجرای رویه آسفالتی انجام شده است. مرمت این مقطع از تندروهای بزرگراه آزادگان علیرغم دشواری‌های موجود در تأمین سیمان که در بازه‌ای از زمان اجرای پروژه وجود داشت، طی روزهای پایانی مهر ۱۴۰۰ تکمیل و طی آن حدود ۲۰۰۰ تن سیمان، ۷۵۰۰ تن بتن غلتکی و ۲۳۰۰ تن آسفالت در  مساحتی بالغ بر ۱۸۰۰۰ متر مربع اجرا شد.

بر اساس این گزارش، تعمیرات اساسی باند شمال به جنوب تندروهای بزرگراه آزادگان از جمله پروژه هایی است که طی سنوات گذشته در دستور کار قرار گرفته است. در حالی که طول کلی پروژه به حدود ۸.۷ کیلومتر می رسد، فاز نخست آن در بخش حدفاصل بزرگراه شهید همت تا بزرگراه شهید لشگری، در بهار سال ۱۳۹۹ تکمیل شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 13993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =