آیین افتتاح مسجد امام زمان (عج) منطقه ۱۹ برگزار شد

مسجد امام زمان (عج) منطقه ۱۹ طی مراسمی با حضور سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام عیسی موسوی هشترودی، سرهنگ یوسف پور فرمانده سپاه ناحیه بسیج ابوذر، علی توکلی شهردار منطقه، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷،  شورایاران و جمعی از نمازگزاران افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از همت مدیریت شهری و همه مسئولین اجرایی در احداث بنای این مسجد، تشکر و قدردانی کرد.

او با بیان اینکه ساخت مسجد توفیقی است که با ایمان به خدا و آخرت حاصل می شود ابراز امیدواری کرد در دوره جدید مدیریت شهری با دعای خیر همه شهروندان و نمازگزاران شاهد افزایش چنین اقداماتی در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم و افزایش همدلی بین مسئولین و شهروندان باشیم.  

آیت اله موسوی هشترودی نیز در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از نامگذاری این مسجد به نام منجی عالم بشریت، از تلاش های خستگی ناپذیر شهردار مردمی منطقه، شورایاران و دیگر عوامل اجرایی احداث این مسجد تقدیر کرد.
او درادامه به تشریح اهمیت مساجد در تبادل افکار و نقش مؤثر امام جماعت در مساجد پرداخت.

در ادامه مراسم سرهنگ یوسف پور فرمانده سپاه ناحیه بسیج ابوذر مسجد را فضایی معنوی برای تربیت دینی دانست و از اهتمام جدی شهردار منطقه، شورایاران،  پیگیری های امام جماعت محله و صبر و همدلی نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در ساخت و افتتاح این مکان مذهبی تشکر کرد.  

به گفته این مسئول تربیت عقلانی و دینی و نیز ارزش ها و باورهای ما در مساجد شکل می گیرد و این اماکن سنگری برای همه شئونات اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، تربیت اسلامی و پدافند زیستی مانند کرونا محسوب می شوند.  

یوسف پور با تأکید بر اینکه صفوف اقامه نماز در مساجد باید مملو از نوجوانان باشد خاطرنشان کرد:  درهمین راستا درصدد ایجاد و شکل گیری بسیج نوجوانان در همه مساجد بویژه این مسجد جدیدالاحداث هستیم.

علی توکلی شهردار منطقه نیز طی این مراسم با نگاهی به اقدامات انجام شده برای ساخت و تکمیل مسجد امام زمان (عج) و دو مسجد در حال نوسازی اثنی عشر و حضرت ابوالفضل (ع) گفت: از اواسط سال ۹۷ که توفیق خدمت در این منطقه  جنوبی حاصل شد، این سه مسجد از پیشرفت بسیار ناچیزی برخوردار بودند و با توجه به روند بسیار کند ساخت مسجد امام زمان (عج)، تکمیل این مسجد در اولویت برنامه اجرایی منطقه قرار گرفت.  

او ادامه داد: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته این مسجد به مرحله بهره برداری رسید ضمن اینکه مسجد اثنی عشر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی ظرف یک تا دو ماه آینده تکمیل و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در ناحیه سه نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی تا دهه مبارک فجر کامل و تقدیم شهروندان متدین و نمازگزاران این منطقه خواهد شد.  

توکلی افتتاح مسجد امام زمان (عج) همزمان با ماه میلاد مبارک پیامبر اکرم (ص) را توفیق و اتفاقی مبارک دانست و از پیگیری، همراهی و مشارکت امام جماعت و هیئت امنای مسجد تشکر کرد.

شهردار منطقه همچنین از پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و تأثیر آن در فعالیت ها صحبت کرد و گفت: در صورت وجود نقدینگی کار احداث مسجد شتاب بیشتری می گرفت و علی رغم این مشکلات تمام تلاش ما براین بوده تا کار متوقف نشده و بتوانیم به وعده شهرداری تهران به مردم شریف این منطقه جامه عمل بپوشانیم.

در این مراسم که با اجرای زینت بخش گروه تواشیح اسوه همراه بود، به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان، از خانواده های معزز شهیدان  دانش آموز تورج هاشمی که در مبارزه با اشرار و عوامل ضد انقلاب به شهادت رسید و نیز شهید رضا جوادی از شهدای دوران دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیر شد.
 

۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 14105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =