۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 1419
شهردار تهران: ایران خودرو شناسنامه صنعت کشور است

شهردار تهران در آیین امضای تفاهمنامه ساخت اتوبوس با ایران خودرو دیزل گفت: اینکه اتوبوس های تهران توسط کارگران هموطن تولید می شود برای ما خوشایند است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران صبح شنبه-۳۱ خرداد-در آیین امضای قراداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران (اتوبوس و مینی بوس) با گرامیداشت یاد دکتر شریعتی و شهید چمران گفت: امروز طبق توافقی که با ایران خودرو تفاهم نامه امضاء شد بازدیدی هم از خط تولید اتوبوس انجام شد امید است با تلاش این گروه خودرو ساز نیاز مردم به اتوبوس های شهری برطرف شود.

حناچی با بیان این که «ایران خودرو شناسنامه صنعت کشور است»، گفت: توافقات دیگری هم شده است تا زمینه سازی تولید اتوبوس برقی فراهم شود برای ما خوشایند است که اتوبوسهای تهران توسط این کارگران پر تلاش کشورمان ساخته شود.   امید است این تفاهمنامه آغازی برای همکاری های گسترده تر با این گروه باشد.

در ادامه این آیین تفاهم نامه میان پیروز حناچی، شهردار تهران و فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو امضاء شد و قراردادی هم میان محمد زالی، مدیرعامل ایران خودرو دیزل و مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امضاء شد.

حناچی: تهران ۳ هزار دستگاه اتوبوس کم دارد

شهردار تهران در حاشیه این آیین و در جمع خبرنگاران گفت: طبق این قرارداد شهرداری  ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی بوس از ایران خودرو تحویل می گیرد و تفاهمنامه ساخت  ۸۰۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و اتوبوس برقی هم امضاء شد. این اقدام برای تامین نیاز ناوگان حمل و نقل شهری به اتوبوس و مینی بوس است هم اکنون سه هزار دستگاه در تهران کمبود وجود دارد که امیدوارم با این قراردادها بخشی از نیازها برطرف شود.

او درباره بازسازی اتوبوس های تهران هم گفت: دولت یکهزار میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس ها اختصاص داده است و  قرار شده است بخشی از اتوبوس های نیازمند تعمیر نیز در ایران خودرو تعمیر شوند.

در  ادامه گفت و گو با خبرنگاران فرشاد مقیمی نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تمامی اتوبوس ها و مینی بوس های ارائه شده به شهرداری دارای استاندارد یورو ۴ و ۶ است و از ماه آینده طبق قرارداد تحویل اتوبوس ها شروع می شود. برنامه این است که تا پایان سال این اتوبوس ها و مینی بوس ها تحویل شهرداری شود.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

نویسنده:اکبر بیاتی صالح 

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 1419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =