بالا بردن امنیت و افزایش تخفیف کارت بلیت سالمندان در سیستم جدید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درخصوص مصوبه « دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان » و مصوبه « نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران » توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار شهر، مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یکشنبه- ۱۶ آبان ۱۴۰۰- در بیست و یکمین جلسه شورا درباره کارت بلیت منزلت سالمندان، گفت: براساس مصوبات گذشته کارت بلیت سالمندان در قالب کارت منزلت برای افراد بالای ۶۵ سال با تخفیف ۹۰ درصد ارائه شد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهرات افزود: خرداد ماه سال جاری مصوبه ای در شورا مطرح شد با موضوع که کارت بلیت ویژه سالمندان به صورت رایگان و با مشخصات جدیدی از جمله افزایش سقف موجودی از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تعریف شود. 

شفیعی بیان کرد: درحال حاضر ۱۲۰ هزار سالمند از این امکان استفاده‌ می‌ کنند که حدود ۴۰ میلیارد تومان بار مالی برای شهرداری دارد. اگر ۱۰ درصد برداشته شود و سقف موجودی افزایش پیدا کند، بیش‌بینی می شود تعداد افرادی که از این کارت ها استفاده می کنند به ۴۰۰ هزار نفر رسیده و بار مالی آن به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برسد. 

او عنوان کرد: مسئله مهم دیگر امنیت پایین کارت هاست که این موضوع از سوی فاوا بررسی شده و قرار است تا براساس زمان بندی ۹ ماه این سیستم اصلاح شود. از سوی دیگر در سیستم جدید موارد امنیتی و افزایش تخفیف‌ها قابل اجرا است. 

شفیعی گفت:  درخواست داریم تا اجرای این مصوبه تا استقرار سیستم جدید کارت بلیت به تعویق افتد. یعنی بحث‌های فنی و اعتباری آن در کمیسیون بررسی و بعد در قالب سیستم جدید اجرا شود. 

شفیعی درباره لغو فوریت این مصوبه گفت: همچنین تا فوریت این مصوبه برداشته شود، چون با مصوبه قبلی اختلاف زیادی دارد. لطفا با رسیدگی‌های لازم، مصوبه قبلی لغو شود تا در قالب سیستم جدید این مصوبه را اجرا کنیم.

۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 14221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =