اجرای طرح پاکسازی و لایروبی انهار روباز و روبسته درقلب پایتخت

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶، از اجرای طرح فوریتی پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری انهار روباز و روبسته، کانال های جمع آوری آبهای سطحی (شرکت خاکریز آب) شبکه های زباله گیر و حوضچه های رسوب گیر توسط نواحی ششگانه و اداره مسیلها و قنوات خبر داد.

به گزارش شهر و به نفل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، امیرحسین جابر انصاری گفت: این طرح با  تاکید مسعود رنجبریان شهردار منطقه شش تهران با  هدف روان‌سازی و دفع پساب‌ها و جلوگیری از بوی نامطبوع، کاهش مخازن نصب شده بر روی شبکه انهار و ساماندهی و رفع نواقص شبکه های زباله گیر و رسوب گیر مجددا" توسط نواحی ششگانه به اجرا درآمد.

سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه با تاکید بر لزوم مدیریت جمع آوری آب های سطحی افزود: پیش از شروع فصل بارندگی تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از بروز آبگرفتگی در سطح منطقه صورت گرفته است و تاکنون نیز با وجود بارش های بهاری، مشکل آب گرفتگی و آب ماندگی در سطح معابر منطقه ایجاد نشده است.

جابر انصاری با اشاره به اینکه پاکیزه نگه داشتن سیمای شهری علاوه بر زحمات شبانه روزی نیروهای شهرداری، نیازمند همکاری شهروندان نیز می باشد، خاطرنشان کرد: به صراحت می توان گفت که یکی از دلایل آبگرفتگی انهار و معابر سطح شهر، عدم رعایت نظافت توسط برخی از شهروندان است، چرا که گاهی مشاهده می شود زباله و پسماند توسط برخی افراد در معابر و انهار ریخته می شود و این امر باعث آبگرفتگی کانال ها در زمان بارندگی و ایجاد محیطی مناسب برای تکثیر انواع حشرات و حیوانات موذی و انتشار عوامل بیماری زا می گردد.

وی افزود : پاکسازی انهار و کانال ها از ضایعات به منظور پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی از جمله اهداف این عملیات است.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ درپایان اظهار داشت:  با توجه به فصل بارش نزولات آسمانی، عملیات پاکسازی انهار و ... بصورت مستمر و دوره ایی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 14235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =