نصب مخازن گاز جدید برای ۷۰۰ دستگاه اتوبوس متوقف، طی روزهای آینده

سید مجتبی شفیعی از تأمین و نصب مخازن گاز جدید بر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوزی که به علت انقضای مخازن متوقف شده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، دوشنبه صبح – ۱۷ آبان ۱۴۰۰- سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس درون شهری دیزل، بیان کرد: شهردار تهران در روزهای نخست تصدی از معاونت درخواست کرد که ظرف مدت یک هفته برنامه کوتاه مدت یا ضربتی ۶ ماهه‌ای برای ارتقای وضع موجود ارائه کند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه درنهایت برنامه مذکور ارائه و به تأیید شورای اسلامی شهر تهران رسید، عنوان کرد: یکی از جنبه‌های اقدامات تحولی کوتاه مدت مربوط به موضوع اتوبوسرانی بود که باتوجه به اهمیت این سامانه در جابجایی مسافر، برنامه‌ای با کمک مدیران مربوطه تنظیم شد.

شفیعی یکی از این موارد را توسعه ناوگان اتوبوسرانی ذکر کرد و افزود: این برنامه در قالب یک قرارداد ۱۷۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه دیگر به سرانجام رسید.

او در ادامه خبر داد: حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به علت انقضای مخازن گاز، متوقف شده بودند که قرارداد تأمین مخازن منعقد و مورد تأیید سازمان استاندارد قرار گرفت. طی روزهای آینده جایگزینی مخازن انجام می‌شود.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ تعهدی در این برنامه ضربتی داده شده که ناوگان موجود اتوبوسرانی از ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه حداقل به ۳ هزار ناوگان فعال برسد.

شفیعی ضمن اشاره به افزایش مسافری که به واسطه رفع محدودیت‌ها و بازگشایی مراکز آموزشی اتفاق خواهد افتاد، بیان کرد: باید بتوانیم در روزهای آینده پاسخگوی تقاضا در حمل و نقل ریلی، اتوبوسرانی و ... باشیم.

او در ادامه عنوان کرد: شهردار تهران درخواست کرد که مراسم بهره برداری از اتوبوس‌ها تشریفاتی نباشد و ۱۱۰ دستگاه اتوبوس بلافاصله پس از مراسم بهره برداری وارد خطوط و سرویس دهی به مسافران شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: امید است که دولت به تکالیف قانونی خود عمل و به تامین منابع مالی کمک کند و حمایت بیشتری از حمل و نقل عمومی شهر تهران داشته باشد.

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 14248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =