برگزاری دومین نشست فصلی ائمه جماعات منطقه ۱۰ در مسجدالرضا (ع)

شرفی در دومین نشست فصلی با روحانیون و ائمه جماعات منطقه ۱۰ با تاکید بر نقش محوری مساجد در آموزش و فرهنگ سازی در میان شهروندان خواستار تعامل و همراهی بیش از پیش روحانیون با مدیریت شهری شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، دومین نشست فصلی ائمه جماعات منطقه ۱۰ با حضور حجت الاسلام آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام صادق زاده رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، شرفی شهردار منطقه ۱۰، حجت الاسلام اداوی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید نواب صفوی، روحانیون و ائمه جماعات نواحی سه گانه، جمعی از معاونان، مدیران و شهرداران نواحی سه گانه در مسجدالرضا علیه السلام واقع در ناحیه ۳ برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدارهای مردمی خود در مساجد مناطق ۲۲گانه طی سه ماه گذشته گفت: باتوجه به دیدارهای صورت گرفته در حال حاضر مردم از ما طلب برگزاری این برنامه‌ها را دارند تا مشکلات خود را در میان مسئولان عنوان کنند و بحمدلله از این امر نیز بسیار خشنود هستند.

او در ادامه با اشاره به نارضایتی مردم شهر تهران به نسبت سایر شهرهای کشور گفت: هدف ما در شوای اسلامی شهر تهران جلب رضایت مردم در پایتخت است و باتوجه به فرمایش امام مبنی بر این که "مسجد سنگر است" بر همین اساس ما نیز مساجد رو به عنوان پایگاه خود انتخاب کردیم تا مردم را ببینیم و به درخواست های آن ها رسیدگی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید فضایی جدید در سطح شهر ایجاد کنیم و هدف و محوریت هر مسجد و امام جماعت آن، کار در محله خود باشد و به حرف مردم گوش کند و تمامی سلایق را به خود جذب کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقامیری در بخشی از سخنان خود افزود: مساجد بزرگترین دنبال کننده های حضوری را دارد و در دنیا نیز از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، از این رو پایگاه اصلی من مساجد و حضور در آن است تا مساجد را احیا کنیم و این رسانه عظیم را فعال کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اجرای برنامه ها با محوریت مساجد و با رویکرد خانواده یادآور شد: مسجد باید محل اعتماد و تکیه گاه مردم باشد و شهروندان باید در آن فعال باشند و به فراگیری علم بپردازند.

او در خاتمه خواستار ارتباط مساجد با یکدیگر، اجرای مراسمات و برنامه‌های متنوع و دقت در انتخاب سرایدار مساجد شد و گفت: می بایست از افراد جوان، با اخلاق و باحوصله استفاده کرد و آموزش های لازم نیز به آن ها داده شود و مشکلات شهروندان در مساجد نیز برطرف شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده ضمن تبریک در آستانه فرا رسیدن میلاد عبدالعظیم حسنی(ع) خواستار برگزاری مسابقه اینفوگرافی تحت عنوان "منشور آیین دوستی" (توصیه های علی ابن موسی الرضا (ع) به شیعیانش در نامه ای که به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نوشت) شد و گفت: یکدیگر را یاری و از حریم روحانیت دفاع کنید و سعی‌تان احیای مساجد باشد.

او با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش امور شهری، به اهمیت تفکیک زباله از مبدا و اجرای امور فرهنگی مبنی بر تقلیل، تفکیک و تخریج پسماند اشاره کرد و افزود: کمک به مساجد باتوجه به حجم فعالیت آن ها در دستور کار قرار دارد و با کاهش هزینه ها این اعتبار می تواند در مساجد صرف شود.

در ادامه این نشست شهردار منطقه با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در محلات گفت: از صدر اسلام مساجد پایگاهی برای تجمع مردم، دعا و نیایش، اتخاذ تصمیمات، مشورت، تبلور ایده، افکار و اندیشه های مردم شناخته شد که دارای ظرفیت عظیمی است.

او در ادامه بر تاکیدات شهردار تهران در انجام امور و همچنین فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مساجد گفت: مساجد در طول تاریخ اسلام از نقش سازنده و مهمی برخوردار بودند و امروز نیز با هم افزایی و جلب مشارکت شهروندان و اهالی محل از سوی فرهیختگان و روحانیون این عرصه می توان شهر را مطلوب تر اداره کرد.

شهردار منطقه با بیان مطالبات مردم اعم از پارکینگ، بیمارستان، بوستان و... گفت: متاسفانه شهروندان خواهان افزایش سرانه های خدماتی و فضاهای سبز می باشند اما اگر در مجاورت محل سکونت خودشان باشد به این امر رضایت نمی دهند و به آن به چشم یک معضل نگاه می کنند.

شرفی در بخشی از سخنان خود خواستار اعتماد مردم به خادمین خود در مدیریت شهری شد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت مساجد، بسیجیان، معتمدین محلی می‌توان معضلات، مسائل شهری و آسیب‌های اجتماعی را با استفاده از آموزه های قرآنی برطرف کرد.

او در خاتمه به برگزاری برنامه ملاقات مردمی در مساجد از زمان تصدی به عنوان شهردار منطقه ۱۰ اشاره کرد و گفت: با اهتمام ویژه سعی در شناسایی نیازهای مردم  و رفع آن ها هستیم تا شاهد رضایت اهالی محل و ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها باشیم.

 در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای از ائمه جماعت حاضر نیز تجلیل شد.

۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 14331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =