بررسی زمینه های همکاری اورژانس و سازمان مدیریت بحران شهر تهران

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از نشست هماهنگی و بررسی زمینه های همکاری سازمان مدیریت بحران شهر تهران و سازمان اورژانس کشور خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری تصریح کرد: در نشست با جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص موضوعاتی از قبیل بیمارستان های فرسوده تهران، مشکل تعدد شماره های تماس اضطراری و مدیریت غیرمتمرکز، نیاز سازمان اورژانس به ظرفیت های موجود در پارک ولایت و توسعه امداد هوایی، مشکلات مربوط به فضا و امکانات پایگاه های سازمان اورژانس، موضوع آب اضطراری شهر تهران و ظرفیت هایی که می توان در این راستا در بیمارستان ها بوجود آورد و تیم های درمان اضطراری گفت و گو و تبادل نظر شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد مباحثی از جمله اهدای زمین توسط شهرداری تهران به سازمان اورژانس جهت احداث پایگاه های مناسب خدمات اورژانس (در حدود100 قطعه زمین 200 متری) در سطح شهر تهران، تخصیص فضا و امکانات بیشتر در پارک ولایت به سازمان اورژانس جهت برنامه ریزی پاسخ در زمان بحران،همچون فضای برپایی بیمارستان های صحرایی و امکانات پشتیبانی و عملیاتی امداد هوایی جهت طرح و تصویب در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شود.

نصیری عنوان کرد: همچنین احداث 5 بیمارستان مقاوم برای زمان بحران با بخش های ویژه تروما، احداث مخازن آب اضطراری در بیمارستان های سطح شهر تهران (بویژه بیمارستان های نظامی)، راه اندازی مجدد طرح تیم های درمان اضطراری ویژه بلایا بر اساس الگوهای بین المللی در راستای اجرای طرح ملی ایسناراگ از دیگر موضوعات مورد توافق جهت طرح در شورای اسلامی شهر در این نشست مطرح شد. همچنین مقرر شد پیگیری طرح SOS (دیسپچینگ مشترک شهری) و اتصال کلیه شماره ها به یک مرکز اصلی در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، نشست هماهنگی و بررسی زمینه های همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان اورژانس کشور با حضور روسای سازمان های پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اورژانس کشور و جمعی از معاونان و مدیران در محل سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 14376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =