ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی حریم منطقه ۲۰ تخریب و آزاد سازی شد

سید محمد ناظم رضوی گفت:با رویکرد جدید مدیریت شهری و ضرورت صیانت از حقوق شهر و شهروندان، ۳۳مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی محدوده حریم منطقه ۲۰ تخریب و آزاد سازی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی با تاکید بر اهمیت حفاظت از ‌اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی گفت: با هدف حفظ و صیانت از حریم شهر تهران و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، در راستای اجرای دستور مقام قضائی بر مبنای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی، ۳۳ مورد ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی واقع در محدوده ناحیه ۷ این منطقه تخریب و آزادسازی شد.

ناظم رضوی افزود: بنا به درخواست جهاد کشاورزی شهرستان ری، با همراهی عوامل اجرایی ناحیه ۷ و حریم بان این منطقه و عوامل اجرایی اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری و نیروی انتظامی، بیش از ۳۷۵ مترمربع از کاربری های غیرمجاز شامل دیوار کشی، بنا، محوطه سازی و قطعه‌بندی اراضی کشاورزی تخریب و آزادسازی شد.

او با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم منطقه ۲۰ و شهرری حریم این منطقه است اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ زمین های کشاورزی و مزروعی و حقوق شهروندان، با همکاری و تعامل اداره های ذیربط، هرگونه فعالیتی در اراضی کشاورزی به طور مستمر رصد می شود و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مطابق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برخورد قانونی می شود.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه مدیریت شهری منطقه با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد قانونی خواهد داشت، عنوان کرد: مشارکت شهروندان در تحقق شهری ایده آل، اجتناب ناپذیر بوده و در همین راستا از همه شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز، مراتب را به سامانه ۱۳۷ اطلاع داده و مجموعه شهرداری را در جلوگیری و برخورد با هرگونه تخلف یاری کنند.

۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 14425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =