«مانور-عملیات» سازمان آتش نشانی چالش جدی برای شناسایی نقاط ضعف

ملکی گفت: ساختمان های بلند مرتبه در سرتاسر جهان یکی از چالش های مهم نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی است.

به گزارش خبرنگار شهر، یکشنبه ۲۲ آبان ماه مانور عملیات تمرینی آتش نشانان پایتخت در بلندترین ساختمان شرق تهران انجام شد.

هدف از اجرای این دست از مانورهای تمرینی مرور و بررسی تکنیک‌ها و شیوه نامه های عملیات اطفاء و نجات در ساختمان های بلند مرتبه و در صورت نیاز تدوین دستورالعمل های جدید در این حوزه است.

یکی دیگر از اهداف برگزاری این دست از مانورها در ساختمان های بلند مرتبه در شهر تهران انجام عملیات های ترکیبی چند ایستگاهی و فرامنطقه ای است.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در تشریح جزئیات مانور عملیات در ساختمان بلند مرتبه گفت: برای ارتقاء سطح آمادگی و عملیاتی نیروهای سازمان آتش نشانی مانور اطفاء در یکی از بلندترین ساختمان های شرق تهران برگزار شد تا از طریق بتوانیم در چند هدف از جمله، تکنیک عملیات، مشارکت سازمانی، به کار گیری تیم های عملیاتی چند منظوره و تسلط بر ساختمان ای بلند مرتبه برنامه ریزی کنیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران افزود: مانور روز گذشته در ساختمانی با ارتفاع حدود ۱۰۰ متر انجام شد و نیروهای سازمان آتش نشانی فرض این عملیات را اطفاء حریق در طبقه ۱۲ این ساختمان قرار دادند و وارد مانور عملیات شدند.

ملکی در پاسخ به این سوال که در مانور عملیات روز گذشته چه تعداد ایستگاه وارد عملیات شدند گفت: بین ۵ تا ۶ ایستگاه با تعداد ۷۰ نفر آتش نشان وارد مانور عملیات شدند و ما در این برنامه تلاش کردیم ایستگاه های شرکت کننده در مانور خالی از ماشین و آتش نشان نشوند.

او در پاسخ به این سوال که ارزیابی فرماندهی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران پس از برگزاری مانور عملیات شب گذشته به چه شکل است گفت: نباید فراموش کنیم که ساختمان های بلند مرتبه در سرتاسر جهان یکی از چالش های مهم نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی است و ما در این دست از مانورها به دنبال تعریف از خود نیستیم و هرچه چالش آن برای نیروهای سازمان آتش نشانی بیشتر باشد پیدا کردن نقاط ضعف بهتر است.

۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 14441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =