نقش موثر ائمه جماعات در شناسایی و رفع مشکلات شهری

مهدی صالحی در نشست ائمه جماعات با تاکید بر نقش محوری مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه اجتماعی در تقویت تعامل و مشارکت پذیری شهروندان گفت: ائمه جماعات با تعامل سازنده با مردم محلات می توانند نقش موثری در رفع مشکلات شهری داشته باشند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، شهردار منطقه در نشست ائمه جماعات منطقه که با حضور حجت الاسلام آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران و حجت الاسلام صادق زاده، رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران و ائمه جماعات برگزار شد، گفت: با توجه به  رویکرد مسجد محوری مدیریت شهری ، حضور در مساجد به صورت برنامه مستمر در دستور کار منطقه قرار گرفته است و امید می رود با همراهی و همفکری ائمه جماعات بتوانیم در مسیرجلب مشارکت شهروندان و همچنین تامین رضایت آنها حرکت کنیم.
او با اشاره به اینکه مساجد مهم ترین پایگاه اجتماعی  برای مشارکت پذیری شهروندان و رفع مشکلات محلی هستند، افزود: اکنون نقش ائمه جماعات در کمک و تعامل با مدیریت شهری در شناسایی و نیازهای محلات و انتقال دیدگاه های شهروندان  برکسی پوشیده نیست و بسیاری از مشکلات شهری با تعامل مدیریت شهری و روحانیون مرتفع می شود.
حجت‌الاسلام‌ آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به دیدارهای مردمی خود در مساجد مناطق ۲۲گانه طی سه ماه گذشته گفت: هدف ما در شوای اسلامی شهر تهران جلب رضایت مردم در پایتخت است و باتوجه به فرمایش امام (ره) مبنی بر این که "مسجد سنگر است"، مساجد را به عنوان پایگاه خود انتخاب کرده و تلاش می کنیم تا با حضور هفتگی در مساجد، ضمن گفتگو با مردم به درخواست آن ها رسیدگی کنیم.
او با بیان اینکه مسجد باید محل اعتماد و تکیه گاه مردم باشد، بیان کرد: درهمین راستا می بایست از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های لازم برای اجرای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و جذب شهروندان به خصوص جوانان برای حضور در مساجد استفاده کنیم و به طور حتم ائمه جماعات نقش مهمی در این مساله دارند .
حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده  در ادامه این نشست به تشکیل کمیسیون فرهنگی در منطقه اشاره کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی با حضور مدیران شهری، منتخبین محلات،ائمه جماعات و افراد متخصص در حوزه فرهنگی تشکیل می شود و متناسب با ویژگی ها و نیازهای هر محله ، به برنامه ریزی می پردازد و این مساله می تواند یک مسیر صحیح و هدفمند را برای اجرای فعالیت های فرهنگی تدوین کند.
او افزود: رویکرد مورد توجه در کمیسیون فرهنگی  بر۴ محور مسجد،مدرسه،محله و خانواده تاکید دارد و می بایست ارتباط این  پایگاه ها را تقویت کند.
براساس این گزارش در پایان از فتح اله دهقان، شهروند خیر مسجد ساز منطقه به واسطه مشارکت در احداث مسجد تقدیر شد.

۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 14458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =