«طرح رصد» به منطقه ۱۰ رسید

ظهر روز یکشنبه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پنجمین گام «طرح رصد» در منطقه ۱۰ حضور یافتند و با همراهی مدیران منطقه به صورت میدانی از محلات بازدید کردند و در خصوص چالش های منطقه به بحث پرداختند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، روز گذشته در راستای اجرای «طرح رصد» اعضای شورای اسلامی شهر تهران در محلات منطقه حضور یافته و با همراهی مسئولان منطقه به صورت میدانی از منطقه بازدید کردند و با رایزنی با شورایاران و معتمدین محلات چالش‌ها، نیازها و پروژه‌های هر محله را احصا و شناسایی کردند.

بازدید میدانی از محلات و پروژه‌های منطقه 

در ادامه سلسله بازدیدهای میدانی «طرح رصد»؛ محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و میثم مظفر نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به همراه رضا شرفی شهردار منطقه، معاونان و دیگر مدیران شهری از محلات و پروژه‌های مدیریت شهری بازدید کردند.

در ابتدا اعضای شورای شهر از پیاده‌راه شهید دعوتی و موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت‌چنار بازدید و در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفتند و با حضور در خیابان های شهید رنجبر، کارون و مالک اشتر آخرین اقدامات صورت گرفته در این محور و طرح‌های مطالعاتی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه، از پروژه‌های عمرانی، خدمات‌شهری، توسعه محلی و بهسازی محله سلیمانی بازدید شد و شرفی به همراه معاونین با تشریح اقدامات انجام شده، رضایت مردمی را از انجام این دست پروژه‌ها چشمگیر برشمرد و خواستار تصویب و افزایش این کد اعتباری در بودجه منطقه در سال ۱۴۰۱ شد.

گفتنی است؛ بررسی وضعیت طرح‌های عمرانی و ترافیکی و خدمات شهری، توسعه بوستان‌ها، نگهداشت معابر و پروژه‌های شهری، بافت فرسوده، تملک املاک ریزدانه و باغات باقیمانده، توسعه حمل و نقل عمومی و اماکن فرهنگی و ورزشی در سطح منطقه از جمله موضوعاتی بودند که در این بازدید از سوی اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نشست و گفت‌وگو پیرامون مسائل و چالش‌های اولویت دار منطقه

پس از آشنایی مدیران ارشد مدیریت شهری با مشکلات، معضلات و پروژه‌های اولویت‌دار منطقه نشستی با حضور آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی، صادقی رئیس کمیته شفافیت و هوشمند سازی، رضا شرفی شهردار منطقه و جمعی از معاونین و مدیران منطقه در سالن جلسات ساختمان ستادی منطقه برگزار شد.

 در این جلسه شرفی اجرای طرح رصد برای شناسایی نیازهای محلات شهر تهران را حرکتی ارزنده و نوآورانه قلمداد کرد و افزود: حضور اعضای شورا نویدبخش احصای نیازها به صورت دقیق و کاربردی است و همه این موارد به نفع مردم فهیم تهران و شهروندان مومن منطقه رقم می خورد.

او در ادامه به تخصیص بودجه‌ی کم منطقه در طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: تخصیص بودجه توسعه‌محلی طی دو سال گذشته ظرفیت مناسبی برای منطقه بود اما متاسفانه ساز و کار آن اعم از تعریف پروژه، شاخصه های آن و ... کاربردی نبود.

شرفی گفت: منطقه ۱۰ مانند سایر مناطق دارای عرصه و اراضی آن چنانی نیست ولیکن با استفاده این کد پروژه می توان کوچه های منطقه را سامان بخشید.

شهردار منطقه در ادامه بیان کرد: با توجه به بافت فرسوده و متراکم منطقه، هزینه های نگهداشت آن بسیار بالا و قابل توجه است و علی رغم تمام خدمات شبانه روزی بازخورد خوبی ندارد ولیکن با اجرای پروژه‌های توسعه‌محلی در مقیاس یک یکم، رضایت شهروندان جلب و بازخورد خوبی رقم می خورد.

این مقام مسئول بر لزوم تصویب و ارتقای بودجه توسعه محلی منطقه و همچنین زیباسازی و هویت بخشی منطقه تاکید و ابراز امیدواری کرد تا با اختصاص بودجه، تلاش شبانه روزی و کارهای جهادی گام های موثری در افزایش سرانه ها، تامین رفاه حال شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی آنان برداشته شود.

او در پایان با اشاره به بافت متراکم و فرسوده منطقه؛ بازنگری جریان ترافیکی منطقه، تغییر کاربری پهنه محورهای شهید رنجبر و قزوین، احداث پایانه تاکسیرانی، پارکینگ های طبقاتی و بازگشایی ایستگاه مترو شهیدان را امری ضروری برشمرد.

در این نشست دبیران شورایاری در بخشی از سخنان خود به درامد کم و هزینه ها بالای نگهداشت منطقه و نیازها و مطالبات شهروندان اشاره کردند و خواستار بازنگری در بودجه منطقه و لزوم افزایش آن و اجرای طرح آسفالت مکانیزه، بازسازی و ایمن سازی  مساجد، توسعه سرانه فضای سبز در نواحی ۲ و ۳ ، رفع تیربرق های معارض، آراستگی منظر و سیمای شهری و نصب المان های خاص،  تامین روشنایی معابر، افزایش سرانه های ورزشی و احداث پارکینگ محلی شدند.

۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 14461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =