حل مشکل قاچاق کتاب با ایجاد راهکارهای قانونی

علیرضا نادعلی در بازدیدی که روز گذشته به همراه شهردار منطقه ۱۱ از کتابفروشی های خیابان انقلاب اسلامی داشت، مشکلات صنفی ناشران و کتابفروشان را بررسی کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نایب رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به همراه سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ و جمعی از مدیران شهری در بازدیدی که به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی ( ۲۴ تا ۳۰ آبان) از راسته کتاب فروشان خیابان انقلاب داشتند؛ به گفتگو با صاحبان و ذی نفعان پرداختند.

در این برنامه از کتابفروشی های محور خیابان انقلاب، اتحادیه ناشران کتاب و همچنین بساط گستران کتاب بازدید و مشکلات صنفی فروشندگان و ناشران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نادعلی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از پیشکسوتان این صنف فرهنگی با استماع سخنان مسئولین صنعت نشر و فروش کتاب، رسیدگی به مشکلات قاچاق کتاب که امروزه حیات نشر را به خطر انداخته است و ایجاد راهکارهای قانونی برای حمایت از کسب و کارهای مرتبط با کتاب را حائز اهمیت دانست و مقرر شد موضوع در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بررسی شود.

بر اساس این گزارش محور خیابان انقلاب اسلامی در محدوده شهرداری منطقه ۱۱ تهران بزرگترین راسته فرهنگی کشور است که مرجع تهیه و توزیع انواع کتاب اعم از دانشگاهی و غیره است. مهم ترین معضل این خیابان قاچاق کتاب و فروش کتاب هایی است که از طریق شبکه های غیرمجاز چاپ و توسط دستفروشان توزیع می شوند.

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 14531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =